Oj, det finns ju hur mycket som helst att göra. Jag har alltid en massa på gång. Det kan vara allt från att fixa hemma (måla möbler, tapetsera osv), pyssla (virka, sy osv), promenera och träna hunden, gå till lekparken mm. Jag pluggar dessutom på halvtid, övningskör, är med i styrelsen för två ideella föreningar och har odlingslott. När dottern var riktigt liten pysslade jag mest hemma (fick en massa virkat) och på odlingslotten, gick många promenader, hälsade på hos folk och träffade mammagruppen. Nu är vardagen mer planerad, alla måste få sitt. Dottern behöver sin lek och springtid utomhus på eftermiddagen och vettig sysselsättning resterande tid, gärna lek med kompisar så ofta det går. Hunden behöver sin motion, aktivering/träning och lektid. Jag behöver tid att plugga varje dag (när dottern sover middag) och sen ska allt hushållsarbete och tråkiga vardagssysslor in. Men det funkar konstigt nog riktigt bra
Mammagruppen genom Bvc har varit bra. Vi sågs en till två gånger i veckan och åt lunch hos varandra. Det var ett trevligt avbrott i vardagen. Vi ses fortfarande men inte lika ofta eftersom de flesta jobbar igen.