Doppresent till en flicka?
Hej!
Jag ska vara fadder åt mina vänners lilla flicka när hon döps och skulle vilja få lite tips på dop present? Vad har era barn fått som ni uppskattat och vad har ni själva gett bort i present?
Hej!
Jag ska vara fadder åt mina vänners lilla flicka när hon döps och skulle vilja få lite tips på dop present? Vad har era barn fått som ni uppskattat och vad har ni själva gett bort i present?
Till min sambos brors dotter gav vi en rosa filt där det står namn & dopdag, mycket uppskattat, dessutom är filten jättefin! Beställde den på www.sagofabriken.se
Jag tycker att det är roligt att ge bort ett halsband med en fin berlock.
Jag fick två sådana när jag döptes och jag använder dem fortfarande!
Så alla dop jag varit på har jag köpt en silverkedja och ett litet hjärta, det har varit väldigt uppskattat!
Barnbestick har vi haft som present på dop.
Fick själv 2st uppsättningar vid mitt dop för 28år sedan. Plockade fram dem för ngn vecka sedan, då vi hade besök av en 1,5åring.
En broderad tavla med korsstygn har mina barn fått med vikt och längd och födelse. Dom har jag tyckt varit jätte kul att få.
Själv har jag gett bort ett fint tennarmband till en flicka på hennes dop.
Vår dotter fick ett hjärtformat smyckeskrin i silver med ett guldhalsband med hjärta i av hennes faddrar. Jättefint
Min dotter fick massa olika halsband, och ett av de som jag tyckte bäst om var en berlock i form av en ängel.. Tuva fick det av sin gudmor, och hon sa att det var en skyddsängel som ska vaka över Tuva... jättegulligt!
Jag såg på Babyboom för ett tag sen om just doppresenter och där var det bl.a ett tips på hur man kunde köpa en liten trästol för barn och sen måla den och ex skriva barnets namn etc på den. Jättesött.
Jag tycker nog att är man gudmor/far så skall man ge ett smycke i doppresent. Något som finns kvar och kan användas hela livet. varför inte ett guldhjärta? (klassiskt)
Uppskattade presenter hos oss var smycket "lyckopeng" med namn in graverat, två st fina stolar, en målad med namn och datum.
Jättemånga tack för era svar! Vi får se vad det blir!
Böcker är alltid bra tycker jag. Det finns många fina sago- eller sångböcker ute i affärerna. Köpte vår flicka silver barnkammarboken, som är en sångbok med barntrudelutter, i julklapp. Elsa Beskows "den lilla gumman" är också en storfavourit.
Gillar fototavlorna från spraka.nu (tror jag)!! Klar hit i mina ögon!
Tbulle: testade din länk till spraka.nu, men den funkar inte... är du säker på att du skrivit rätt, blev nyfis på fototavlorna. Hur ser dessa ut?
Ett litet armband med namnet ingraverat!
Det fick jag i doppresent, inte för att jag kan använda det nu, men det är fortfarande mycke uppskattat!