mattispadd skrev 2011-11-01 08:24:32 följande:
vi är sugna på kap verde ,,,men det blir så jädrans dyrt ,,,hur är det där vad får man för typ av man på al inclusive?? har aldrig rest med det förrut
Jag tyckte att man fick extremt mycket för pengarna, vi bodde på Riu Caramboa har jag för mig att det hette, de hade en stor huvudrestaurang och sen 3 lite mindre som man fick boka bord i, men allt var gratis.
Frukost serverades i huvudrestaurangen och urvalet var gigantiskt, sen vid 10 snåret började de servera snacks i restaurangen som låg vid poolen, för att sen övergå i lunch. Lunchen var lite mindre urval men det fanns alltid något slags kött, fisk (oftast grillad) sen pizza, pommes, sallader, bröd etc och det var alltid buffe så man plockade lite av varje om man ville det.
Middagarna på huvudrestaurangen var återigen gigantisk buffé, massa olika kötträtter, fiskrätter, soppor, sallader, ja allt möjligt och mycket mycket gott. De 3 restaurangerna man bokade bord på hade också buffér men med teman, en afrikansk, en japansk med sushi och en med Kap Verde tema, har jag för mig det var. 90% av maten var supergod, resten var inte i min smak kan jag väl säga och vissa specialrätter vågade jag mig inte riktigt på, men även den mest kräsna kan hitta mat att äta på grund av det stora utbudet.
All dricka ingick, det var bara o beställa drinkar, läsk, kaffe ja allt och barerna hade öppet sent på natten.
Det fanns nattklubb, barnklubb och olika aktiviteter som boule, bågskytte, luftgevärsskytte, dans etc som ordnades av entertainmentgruppen som ingick i priset. Enda som jag tror kostade något var om man ville hyra bräda för brädsegling etc..
Fanns även ett gym som var gratis samt ett spa men behandlingarna kostade extra.
Polarn som jag reste med fyllde 30 när vi var på plats och vi hade köpt med oss en flaska skumpa från taxfreen som vi knäckte på morgonen sen visade sig att vi hade en flaska champange och glas som stod på rummet och väntade på oss på eftermiddagen, som hotellet stod för. Vi hade även bokat bord för kvällen och jag hade kollat upp om det gick och få en tårta och de sa att de för 6€ fixade allt.
För 6€ extra fick vi ett underbart dukat bord med blomblad och bukett, ytterligare en flaska champange samt efter middagen även en tårta stor nog för 10 pers :D och vi var bara två så vi bjöd alla som satt runt omkring på tårta också.
Extremt bra service, extremt trevlig och tillmötesgående personal, rent, snyggt mm mm jag hade inget att klaga på alls utan känner att dit ska jag tillbaka. =)