• tomcar1

Vilka symtom kan man få vid en cysta på äggstockarna ?

Hej !
    Som jag har skrivit i rubriken, så undrar jag vilka symtom man kan få om man har en cysta på ena äggstocken till exempel ? 

• Svar på tråden Vilka symtom kan man få vid en cysta på äggstockarna ?
  • tomcar1

Ingen som kan eller vill säga något om detta ?

• tomcar1

Vill bara veta om man får ont som typ mensvärk, om magen känns svullen, mensen avtar m.m ??

• Red Velvet

En del gånger har jag känt ett tryck över äggstocken, andra gånger har jag inte känt av de innan de spruckit.

• tomcar1

Okej, tack för svar. jag misstänker att jag kan ha en cysta. Min kropp har betett sig som gravid, men jag är det inte. Därför tror jag att jag har en cysta

• Aakashan

Oj, man kan få lite olika krämpor. Jag har haft små och lite större. Det gör ONT, rikgit ont. Jag hade en stor som sprack och det kom ut lite otrevligheter efter. Skulle nog sga att det är som väldigt kraftig mensvärk, ont ända ut i ryggen. Vid ett tillfälle tryckte det mot tarmen och det var väldigt obehagligt.

• tomcar1

Aakasha....låter mer och mer som att det är en cysta jag har : (

• tomcar1

tellis mom...om jag haft ont nu i en månad, jag undrar hur det skulle bli om de spricker då....fy !

• tellis mom

Kolla upp det. För jag hade som sagt inte en aning innan den första sprack och jag hade aldrig haft så ont i hela mitt liv. Kunde varken stå, gå , ligga eller sitta ner. Men det possitiva (så va det iallafall för mig) är att det går över efter ungefär en timme.

• MammaAmy

jag har en cysta på ena äggstocken, symptomen är kanske lite olika beroende på hur stor cystan är
    men jag kände att det gjorde ont vid t.ex samlag, och när jag ska nysa,hosta kraftigt.. 

• Red Velvet
    MammaAmy skrev 2011-09-20 12:27:15 följande:
    jag har en cysta på ena äggstocken, symptomen är kanske lite olika beroende på hur stor cystan är
    men jag kände att det gjorde ont vid t.ex samlag, och när jag ska nysa,hosta kraftigt.. 
    Jo så kände jag också.
  • bellzan

Jag har haft hur många cystor som helst (typ) på min högra äggstock och jag får JÄTTE ont i magen!!!

Svar på tråden Vilka symtom kan man få vid en cysta på äggstockarna ?