Lön för hundvakt?
Hej!
Jag funderar på att börja "jobba" som hundvakt, då jag behöver lite extrapengar.
Hu rmycket ska jag ta betalt för en dag? ca 7 tim.
Hur mycket skulle ni hundägare betala?
Tacksam för svar!
Hej!
Jag funderar på att börja "jobba" som hundvakt, då jag behöver lite extrapengar.
Hu rmycket ska jag ta betalt för en dag? ca 7 tim.
Hur mycket skulle ni hundägare betala?
Tacksam för svar!
100kr/dag är väl lagom för sällskap och promenader åt hunden. Jag antar att det är svarta pengar dvs att du inte tänker skatta för dom för då hamnar man ju ett annat läge?!!
Det beror väl på ganska mycket. Tänker du hämta hunden själv eller ska ägarna lämna den hos dig? Ska ni ens vara hos dig? Får hunden mat hos dig, och är det i så fall du som har stått för den kostnaden från början? Vad får den för slags aktiviteter? Är det bara gå-runt-kvarteret-promenader eller kommer du ta den till en hundrastgård där den får springa fritt?
på hunddagis, heltid allså 8 timmar om dagen betalar du ca 2500 kronor..där jag var gick vi ca 2,5 timme om dagen..
jag tar 50 kr per dag då går man promenader men skulle jag aktervera hunden mer så höjde jag priset eftersom det kräver ensamträning med träning 100kr dag utan 50 eftersom mina egna oxå hänger med på dom promenaderna.
på hunddagis, heltid allså 8 timmar om dagen betalar du ca 2500 kronor..där jag var gick vi ca 2,5 timme om dagen..
En hundring per dag är praxis. Man blir inte rik på att vara dagmatte direkt, men om man ändå är hemma om dagarna så är det en trevlig sidoinkomst.
Ja, jag tycker 100 kr om dagen låter bra då jag tänkt promenera med hunden väldigt mycket också.
Jag är inte ute efter bli miljonär, bara få ut några extra hundralappar i månaden ;)
50kr tycker jag är lite för lite, då känns det inte "värt" det eftersom jag gör detta för en extrainkomst lite mer än vad jag gör det för att det är kul.
Vi betalar vår dagmatte 1500 kr i månaden och hon har vår hund i ca 5 timmar per dag mån-fre. Jag kollade vad det skulle kosta att ha hund på hunddagis och betalar faktiskt 100 kr mer än vad en halvtidsplats skulle kosta. Hon är värd varenda krona.
Hon som äger hunden vill betala ca 1800-2000kr/månad. Då ska jag passa den ca 2-3 dagar i veckan, 6 tim om dagen. Så det blir ca 150 kr per dag vilket jag tycker är en bra summa då jag ska aktivera hunden väldigt mycket och han får väl mycket mer uppmärksamhet än på ett hund-dagis.
Hon som äger hunden vill betala ca 1800-2000kr/månad. Då ska jag passa den ca 2-3 dagar i veckan, 6 tim om dagen. Så det blir ca 150 kr per dag vilket jag tycker är en bra summa då jag ska aktivera hunden väldigt mycket och han får väl mycket mer uppmärksamhet än på ett hund-dagis.
Ja det är precis vad jag hade tänkt, läsa på lite om rasen men kanske inte gå helt efter det :P
Jo jag har ju erfarnhet av egna hundar (sen tidigare) och sen brukar jag vara hundvakt åt en pitbull, en amstaff och en (ilsken) rottweiler blandning. Så lite kan man ju =)
Ja men när man tänker efter tycker jag man ska få mer betalt en ett hunddagis då man ger hunden sin fulla uppmärksamhet och individuell träning. :)