Slidpiller innan kir. abort
De här slidpillrena man får innan en kir. abort, ska man stoppa upp dom så långt som möjligt? och kommer man märka något av dom, typ som att man blöder eller något?
De här slidpillrena man får innan en kir. abort, ska man stoppa upp dom så långt som möjligt? och kommer man märka något av dom, typ som att man blöder eller något?
Ja man ska stoppa upp dom så långt man kan. För mig kändes det ungefär som mensvärk och jag mådde lite illa. Är det ingen läkare som har informerat dig om hur du ska göra?
Nä.. jag var bara på det där informationsmötet inför operationen, och läkaren sa bara "Så tar du dessa två timmar innan."
Hittar inte så mycket info på google heller.
jag fick två såna innan kirurgisk abort o skulle ta dom precis innan avfärd till sjukhuset, bor långt bort och så dröjde det ett bra tag innan aborten utfördes. Jag kände lite som pytte lite mensvärk ca 20 min efter ha tagit dom men ef operationen dröjde började jag få riktigt hemsk som mensvärk innan sövning. Fick smärtstillande då, dom är till för att mjuka upp livmodertappen inför ingreppet.
trodde det fanns risk för att de kunde åka ut men det va ingen fara så.
Hoppas allt går bra