• EmmaW84

Vilken syskonvagn är bäst?

Nu är det inte riktigt dags att byta upp sig än på ett tag men jag funderar ändå...
    Jag har kollat lite på syskonvagnar och har funderat, vilken vagn är bäst? Lite luddig fråga kanske men jag är mest nyfiken på vad folk har för erfarenhet av syskonvagnar. Vad jag förstår så finns det vagnar där det ena barnet sitter bakom det andra och vagnar där de sitter bredvid varandra.

Min första, spontana tanke är att jag vill ha barnen bredvid varandra men hur bred blir då vagnen? Kan man ens få in den genom en vanlig ytterdörr?

Funderar också på om det går att ha barnen bakåtvända eftersom i alla fall det yngsta barnet kommer behöva åka bakåtvänt ett tag. Går det att ha en liggkorg i alla syskonvagnar?

Hur mycket skiljer det i pris på syskonvagnar och vanliga barnvagnar, gissar att det blir en smula dyrare med syskonvagn.

• Svar på tråden Vilken syskonvagn är bäst?
  • Minifer

Vi har en babytravel Dublin som vi köpte på blocket för 2000. Barnen sitter bredvid varandra, har man liggdel i har man den mot sig. Individuella ryggstöd och suffletter. Googla! Vill bara avråda från carenas tvillingvagn som är sjukt plastig och dan. Vi är jättenöjda förutom att varukorgen är i minsta laget

• Länisen

Nu har vi ingen syskonvagn ännu, men har tittat en hel del och den jag kommit framtill är den bästa för mig i alla fall är en bugaboo donkey. Den är supersmidig och enkel, skulle kunna styra den med mitt lillfinger ungefär. Man kan ha båda barnen mot sig, från sig, eller en åt varje håll. Gå till en barnvagnsaffär och be om att få den demonstrerad.

Casper 2010-06-09
  • EmmaW84

Så bra, verkar bra båda två som ni har tipsat om Skrattande  Donkeyn verkar helt klart bäst och smidigast men jäklar vad dyr! Visserligen kan man ha den länge men ändå. Får hoppas att man kan hitta en bra begagnad när det blir dags. Tack för era svar!

• Länisen

Jo, dyr är den... men sen har buggorna väldigt bra andrahandsvärde, så man kan alltid sälja den när man inte behöver den längre om man skulle vilja. Har du möjlighet kan du även köpa den från tex England eller USA. Det är tusenlappar som skiljer. Jag hoppas på att min moster som bor i England kan få med sig en hem åt oss när hon kommer hit i jul.

Casper 2010-06-09
Svar på tråden Vilken syskonvagn är bäst?