• Anonym (Therese)

Vad göra??

Jag undrar....det har hänt att jag ock min sambo har haft analsex. Och nu är det som om något "hänger utanför" vet inte hur jag ska förklara detta riktigt.... hoppas du förstår vad jag menar... Men det är som om en "skinnbit eller bit av tarm ca ½ cm" från analöppningen hänger ut. Det känns som om jag behöver gå på toaletten o bajsa, fast jag inte behöver det. Den irriterar eller något. Behöver jag söka för detta??? Bör jag vara orolig?? Är det normalt att det kan bli så?? Vore tacksam för svar.

• Svar på tråden Vad göra??
  • sexologen

Hej!

Det du beskriver kan vara hemorojder, men jag tycker att du ska söka läkare för att få en rätt bedömning på vad det kan vara. Vid analsex är det viktigt att du är ordentligt upphetsad, att ni smörjer in din partners penis/använder kondom med glidmedel och att ni båda njuter av det.

Hälsningar
    sara Dahlin    

• Anonym (Therese)

När vi har haft analsex så har jag inte njutit av det, vi har inte heller användt glidmedel....om det nu är hemorojder vilket det verkar vara....så undrar jag....vad gör man åt det??? Vad brukar dom göra?? Är det på gynmottagning dom kollar det eller kan en vanlig läkare göra det ?? Är lite orolig över detta...

• sexologen

Hej!
    Om du inte njuter av analsex så ska du inte ha analsex. Det är som med all typ av sex att om det inte känns skönt så ska man inte ha det/göra det.
    Du kan söka vård hos en läkare, vilken som, de flesta kan hjälpa dig. 

Hälsningar
    Sara   

Svar på tråden Vad göra??