När "vågar" man gå tillbaka till jobbet?
Åkte på världens ryggskott i fredags. Satan i gatan vad sånt gör ont.
Idag är det bättre men har fortfarande ont, kan inte stå,gå eller sitta för länge för då svider det till och bränner av smärta. Det hugger till när jag gör vissa rörelser som att böja mig ner och hjälpa barnen och så.
Men idag klarade jag av att få barnen (småbarn) till förskolan. Igår va de hemma då jag hade mina föräldrar till hjälp.
Men jag har sååå svårt att veta när man klarar av att gå tillbaka till jobbet. Är rädd att det ska hugga till igen och man blir borta längre tid. Ryggen känns väldigt känslig och skör att det räcker med nått litet så kanske det pangar till. Men det kanske bara är nått jag känner för att jag är rädd att få så där hemskt ont igen.
Jobbar på förskola med 3åringar. Så det är mycket böja sig och springa efter m.m :)
Jag kan typ gå i saktare gångtakt för går jag snabbare så hugger det till, går fortfarande liite framåtlutad rätar jag på ryggen tar de emot+gör ont.
Men jag är ju som sagt mycket bättre än vad jag va i fredags. Känns jobbigt att va hemma så många dagar från jobbet och jag får sån ångest av att behöva ringa jobbet och säga att man inte kommer imorrn heller, är så rädd att det ska suckas och stönas och gnällas för att jag varit borta 3dgr redan(med idag). Vabbade inte heller för så länge sen.
Men jag är sån som tänker på vad andra tycker om en och vill va alla till lags :( så därför min oro och ångest för att va hemma... Och vi redan nu har vabbat mycket och jag varit hemma nu så är så stressad av ekonomin också :(
Min kropp säger stanna hemma imorrn också, medan min hjärna säger nej men prova och gå imorrn och se om det går. MEN jag har en lång dag imorrn på jobbet sen kan jag inte gå hem heller om jag inte skulle klara av dagen då vi är rätt tajt me folk.Behöver tips och råd från er andra som haft ryggskott och haft känslan som jag har. Att det är mycket bättre men fortfarande gör lite ont och hugger till då och då, inte kan gå riktigt rakt än eller fort. Känslan av att det räcker med nått litet så hugger det till.
sist jag hade ryggskott hade jag ont i 1vecka.
har gått till sjukgymnaste som gett mig övningar men de får jag inte göra medan jag har ont sa hon.