• Lingah2

behöver personer med anorexi/bulimi för film om ätstörningar

jag ska göra en film om ätstörningar och folk som har eller haft ätstörningar som kan berätta hur deras liv var med ätstörningarna.
    jag har själv haft anorxia i 6 år och vill därför göra en film för att hjälpa andra med ätstörningar och anhöriga till någon med ätstörningar..så vore jätte tacksam om någon vill ställa upp..om ni inte vill skriva i det här forumet maila gärna på mailen :)
    mitt mål är att filmen ska visas i skolor och ev nå ut i tv men det beror på hur bra den blir :)

• Svar på tråden behöver personer med anorexi/bulimi för film om ätstörningar
  • Anonym (En av dom)

Jag är nu i en förbaskat sitts. Jag har haft svår anorexi som tonåring och fick det igen som vuxen och legat på sjukhus. Det var mycket som utlöste det. Jag kämpar fortfarande.....
    Har mycket jag skulle vilja dela med mig för att hjälpa andra, men vet inte om jag klarar det just nu pga av privata skäl. Men jag vet hur man mår, jag ser okunskapen bland människor utanför som bara dömer.."det är bara att äta" Efter en gruppvåldtäkt för ca 3 år sen så äcklades jag så mycket av min kropp och jag kunde inte äta och därmed hamnade jag tillbaka i den onda cirkeln.
    Jag vet att jag har problem och det är jätteviktigt att detta uppmärksammas då jag fått uppeva mycket kring detta och blir dömd av det. Skuldkänslor har man nog av efter en våldtäkt och det enda dom verkar fokusera på är inte VARFÖR man faller tillbaka utan bara ätstörningen..mymmel mymmel. 
    Jag vill så gärna hjälpa till för dagens psykvård ( all vård ) har försämrats radikalt på bara 1 år. Det är inte rättvist. Ts tycker du gör en otrolig insatts som vill nå ut med detta....så viktigt, så lätt att hamna där och sen att hamna tillbaka. Man måste se på helheten och inte bara ätstörningen. Vad ligger bakom tex? vården gör inte det. Ropar man efter hjälp så finns den inte...
    Är som sagt i en jobbig livskris just nu men kan jag göra nåt så vill jag. Detta måste nå ut.
    BRA initiativ TS!!!!

• Lingah2

tack så mycket....vad hemskt...det är alltid nått som ligger bakom som du säger...och det är otroligt viktigt att känna att man inte är ensam...hjälpen för mej var att komma på behandlingshemmet i mora där man fick träffa andra med samma problem och först då insåg jag att jag var sjuk...om du behöver nån att prata med så kan du alltid skriva till mej..förhoppningsvis har du folk att prata med men om man inte varit i samma sits själv kan man aldrig riktigt förstå...vill du vara med när saker ordnat upp sig mer är det bara att höra av sej...och inte glömma att du får skriva om du behöver prrata också!

• Emmi1003

Jag är väl frisk nu från anorexin efter flera år, och vill mer än gärna hjälpa till om det finns möjlighet!

• nanale

kan gärna hjälpa till om du nu inte hittat frivilliga!

• Lingah2

har bara hittat två än så länge så det skulle vara jätte bra om du ville hjälpa till jag mailar dej också :)

• Reinosen

Jag är 30 år och har haft ÄS i ca 15 år. Den största delen av min ÄS har jag haft bullemi och det är inget som har sett nåt. För ca 4 år sen fick anorexia. Har nu blivit "frisk"..ser det ut som iaf.
    Jag kämpar varje dag med mina tankar, och att hålla mig borta från toaletten.....ibland längtar jag ihjöl mig efter att få kräkas.
    Jag har 2 barn så jag måste verkligen ta mitt ansvar. Men det är svårt att må så dåligt varje dag men ingen ser. Alla tänker att jag ser mullig och välmående ut...men dom skulle bara veta!!

• Sussiek

Hejsan!
    Jag fick anorexi då jag var 17 år, 1999 och har sedan dess mått bättre men alltid haft tankarna kvar. Nu efter barn nr 2 2010 har anorexin smugit sig på igen och jag mår jättedåligt och går på behandling. Jag ställer gärna upp om du nu inte redan har frivilliga så det räcker!
    MVH susanne!

• Lingah2
    Reinosen skrev 2011-10-20 23:28:56 följande:
    Jag är 30 år och har haft ÄS i ca 15 år. Den största delen av min ÄS har jag haft bullemi och det är inget som har sett nåt. För ca 4 år sen fick anorexia. Har nu blivit "frisk"..ser det ut som iaf.
    Jag kämpar varje dag med mina tankar, och att hålla mig borta från toaletten.....ibland längtar jag ihjöl mig efter att få kräkas.
    Jag har 2 barn så jag måste verkligen ta mitt ansvar. Men det är svårt att må så dåligt varje dag men ingen ser. Alla tänker att jag ser mullig och välmående ut...men dom skulle bara veta!!
    Är du intresserad av att vara med så får du gärna maila till mej...jag kommer att börja filma efter jul så nu håller jag på att skriva manus och planera :)
  • Lingah2
    Sussiek skrev 2011-10-29 21:31:20 följande:
    Hejsan!
    Jag fick anorexi då jag var 17 år, 1999 och har sedan dess mått bättre men alltid haft tankarna kvar. Nu efter barn nr 2 2010 har anorexin smugit sig på igen och jag mår jättedåligt och går på behandling. Jag ställer gärna upp om du nu inte redan har frivilliga så det räcker!
    MVH susanne!
    låter jobbigt :s
    Jag är jätte intresserad jag kan maila dej med lite frågor :) men hinner inte göra det nu gör det lite senare idag eller imorgon :)
  • Thuleslapper

Jag har haft ätstörningar sen 1988.
    Blandning utav allt (bulimi, anorexi, binge eating, använt laxoberal samt droger för att stilla hungern osv)
    Har försökt att söka hjälp men det har inte lyckats.
    Just nu försöker jag att kontrollera bulimin pga att jag vill ha barn men det är inte lätt.

Utan att skryta kan jag påstå att det inte har gått en dag sen jag var ca 15-16 som jag inte har kräkts upp maten.
    Jag har betalat en förmögenhet i tandläkar-räkningar, har levt ett dubbelliv mer än hälften av mitt liv....

Om jag kan hjälpa någon där ute så ställer jag gärna upp

Svar på tråden behöver personer med anorexi/bulimi för film om ätstörningar