• Anonym

Blåmärken insida lår.

Nu på morgon så promenerade jag med dottern till skolan....Började få ont på insidan lår, när jag efter en promenad på ca 40 min kommer hem och kolla så är jag jätte blå högt upp på insidan av låret. Igår hade jag ett på insidan av armen en bit ovanför handleden...

Är det något man borde kolla upp?

• Svar på tråden Blåmärken insida lår.
  • Anonym (kolla)

Det skadar aldrig att ringa sjukvårdsrådgivningen. Vet att leukemi kan ge blåmärken, finns säkert annat också... Eller så är det ingen fara alls... Men skadar som sagt inte att slå en signal...

• vadskajaghetadå

jag har haft så många gånger, tänkte också på leukemi så jag tog en massa prover.
    det finns några som ska vara höga för att det ska vara det men de var helt normala.

min kompis fick helt plötsligt en massa, 50 st, också normalt tydligen.
    när jag fick dessa var jag i en stressad period.
    man kan få så om man äter mkt omega3 oljor har jag för mig, samt tränar. 

• Lufsan

Antagligen har du slagit dig utan att lägga märke till det. Blåmärken kan börja göra ont när man  rör sig och spänner musklerna runt om. Men om du känner dig orolig så kan du ringa sjukvårdsrådgivningen. Men ta det lungt leukemi är det troligtvis inte, det största symtomet är trötthet när man har leukemi. 

En dag i sänder.
  • vadskajaghetadå

och trötthet kan ju bero på 100000 andra saker om du nu också är trött.

• Lufsan
    vadskajaghetadå skrev 2011-09-20 11:51:40 följande:
    och trötthet kan ju bero på 100000 andra saker om du nu också är trött.
    precis
    En dag i sänder.
  • Udatja

för mycket omega3 kan göra en blödningsbenägen, alltså att blodets koaguleringsförmåga försämras. då behvös det mindre tryck för att kärlen skall brista och ett blåmärke bli synligt.

Äter du massa omega3 så håll upp ett par veckor o se om det blir någon förändring. se till att äta fet fisk 3-4 gånger i vecken istället.

• jagäraf

Jag fick konstiga blåmärken på insidan av mina lår när mina barn var små. Efter ett tag kom jag på att det berodde på att jag satt på golvet och lät barnen klättra omkring på mig och då trampade de på mig och det blev blåmärken som sagt

Svar på tråden Blåmärken insida lår.