• Mollz

Bästa vinterskorna?

Förra året hade dottern ett par stövlar från kavat som jag var helnöjd med och först tänkte ta i år också, men nu velar jag, kanske ska testa nåt annat?
    Någon som har några tips för en tjej som lätt blir kall om fötterna? Vill att de ska vara höga och helst i stövelmodell.

• Svar på tråden Bästa vinterskorna?
  • Philippa

Viking eller Kuoma är mina favoriter.....

• yessan

Våran tös har blivit kall i alla dyra Gore-Tex kängor/stövlar!
    Så vi kör nu med kuoma (när det är snö

• Shasti

Kamik! Min tjej var iskall även i Kuoma med ullsula och ullsockor.

• Philippa
    Shasti skrev 2011-09-21 14:53:02 följande:
    Kamik! Min tjej var iskall även i Kuoma med ullsula och ullsockor.
    Vilka återförsäljare har Kamik?
  • Shasti
    Philippa skrev 2011-09-22 07:17:16 följande:
    Vilka återförsäljare har Kamik?
    Googla på det, finns på många nätskobutiker. Om man vill klämma på dem har jag sett Kamik på Åhléns city här i Stockholm tex. Tror det finns på andra större varuhus/skoaffärer också. Fast jag gör så att jag tittar ut den modellen jag vill ha på www.kamik.com sen googlar jag på var den finns o beställer från utlandet. Alla modeller säljs inte i Sverige och tro det eller ej, det blir billigare MED frakt än att köpa i Sverige om man tittar ut den billigaste sajten. I år har jag tex beställt ShadowX från Tyskland, www.amazon.de. Det är årets supermodell för ner till -58 grader, med lättviktsmaterial på nedre ytterskon. Det blev ca 850:- med frakt, medan en sämre, äldre modell kostade 999:- på Åhléns!
  • Philippa
    Shasti skrev 2011-09-22 08:48:25 följande:
    Googla på det, finns på många nätskobutiker. Om man vill klämma på dem har jag sett Kamik på Åhléns city här i Stockholm tex. Tror det finns på andra större varuhus/skoaffärer också. Fast jag gör så att jag tittar ut den modellen jag vill ha på www.kamik.com sen googlar jag på var den finns o beställer från utlandet. Alla modeller säljs inte i Sverige och tro det eller ej, det blir billigare MED frakt än att köpa i Sverige om man tittar ut den billigaste sajten. I år har jag tex beställt ShadowX från Tyskland, www.amazon.de. Det är årets supermodell för ner till -58 grader, med lättviktsmaterial på nedre ytterskon. Det blev ca 850:- med frakt, medan en sämre, äldre modell kostade 999:- på Åhléns!
    Jag har beställt nu från internet, hoppas de gör min sons fötter varm
  • Shasti
    Philippa skrev 2011-09-22 11:25:47 följande:
    Jag har beställt nu från internet, hoppas de gör min sons fötter varm
    Kul! Vilken modell? Jag tror de flesta är bra men min dotter är extremt frusen och ganska stillsam ute också, gillar inte att klättra och böka i snö, så vi kör på "värstingarna" .
  • Philippa
    Shasti skrev 2011-09-22 11:28:08 följande:
    Kul! Vilken modell? Jag tror de flesta är bra men min dotter är extremt frusen och ganska stillsam ute också, gillar inte att klättra och böka i snö, så vi kör på "värstingarna" .
    Hej, en modell som heter Kamik Husky WP, verkar superbra, fraktfritt
Svar på tråden Bästa vinterskorna?