• Anonym

Sex vid ägglossning, ändå inte gravid.

Precis som rubriken lyder. Vi har de senaste månaderna haft sex vid ägglossning (har testat med CB digital) men ändå händer inget. Vi har fått två missfall under året, så jag har inga svårigheter att bli gravid....
    Kan det bero på att kroppen inte är redo efter det senaste missfallet i juli? Eller stressar jag upp mig för mkt så det är svårt av den anledningen? Blir knäpp snart....

• Svar på tråden Sex vid ägglossning, ändå inte gravid.
  • knisse

man har ju inte alltid fruktbara ägg varje äl.

• Anonym

Titta lite på statistiken hur det ser ut och hur många som blir gravida inom en viss tid så inser du att det inte är så enkelt att bli gravid. Det är inget konstigt alls att det tar lite tid. 

• Anonym

Även om man prickar äl så är genomsnittet 7 månader av försök. Man har bara 20% chans vid varje äl och det är inte så att två månader är 20% + 20%= 40% chans som många tror utan chansen är 20 % vid första äl, 20% vid andra äl osv. I självva verket är det inte särskilt lätt att bli gravid.

• ratched
    Anonym skrev 2011-09-20 14:07:32 följande:
    Även om man prickar äl så är genomsnittet 7 månader av försök. Man har bara 20% chans vid varje äl och det är inte så att två månader är 20% + 20%= 40% chans som många tror utan chansen är 20 % vid första äl, 20% vid andra äl osv. I självva verket är det inte särskilt lätt att bli gravid.
    Har också varit med om att folk tror att chansen dubblas, haha. Brukar förklara det såhär: 
    Ta fem pappersbitar och rita ett plus på ett av dem. Knyckla ihop dem, blanda och "dra" en. Lägg tillbaka den, blanda om och dra igen. Det motsvarar 20% chans att få plus varje gång. Inte så lätt som man tror :)
  • Anonym

det finns väl en jätte bra film på youtube en spermies resa

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-20 14:35:47 följande:
    det finns väl en jätte bra film på youtube en spermies resa
    länk?
  • Anonym

the great sperm race hette den o finns i flera delar

• Jag är bara jag

Största anledningen till att inte alla blir gravida på ett skjut är att långt ifrån alla ägg är befruktningsbara. Kan ta dryga året utan att nåt är fel eller helt plötligt gå efter jättemånga års försök.

Svar på tråden Sex vid ägglossning, ändå inte gravid.