• Anonym

    Tänker på mitt gamla liv och saknar!

    Jag känner mig så låg, så nere. Ledsen i hjärtat på något sätt.


    Jag går med en massa känslor i bröstkorgen och scenarier från olika delar av mitt liv dyker upp i mitt huvud hela tiden. Jag tänker på gamla vänner, bostäder, skolor, jobb, kärlekar, familjemedlemmar, drömmar jag har haft som inte gått i uppfyllelse… och fylls av saknad och en känsla av förlust.


    Mitt liv har ändrat sig enormt efter att jag träffade min sambo för 3 år sen. Jag har blivit mamma, flyttat till ett nytt land (Danmark), lärt mig ett nytt språk, blivit husägare, har ett nytt jobb i en för mig ny branch…


    Mitt liv handlar om att jobba och sen vara husmor. Jag har aldrig tid att bara vara ensam! Och jag har varken tid, råd eller ork att hålla kontakten med gamla vänner och sammanhang som jag hade innan. Ibland har jag lust att sluta jobba på heltid så att jag kan ta hand om mig själv, och underhålla mitt nätverk igen…


    Kanske behöver jag bara ta ledigt ett tag?


    Det känns iallafall som att jag håller på att kvävas! Är det meningen att livet ska vara/kännas såhär när man blivit förälder? Bara att gilla läget? Någon som känner igen dessa känslor/tankar?

  • Svar på tråden Tänker på mitt gamla liv och saknar!
  • Stefan67

    här är en jättebra sida som kanske kan hjälpa dig att förstå varför du känner som du gör..?
    Vet inte om det hjälper men kanske kan kunskap hjälpa dig en liten bit på vägen..

    http://www.sorg.se/fakta-om-sorg/

  • Anonym
    Stefan67 skrev 2011-09-20 17:06:01 följande:
    här är en jättebra sida som kanske kan hjälpa dig att förstå varför du känner som du gör..?
    Vet inte om det hjälper men kanske kan kunskap hjälpa dig en liten bit på vägen..

    www.sorg.se/fakta-om-sorg/
    Tack! Jo det hjälper lite att läsa.
  • MickeN1973

    Nu har du flyttat till ett annat land,  då skaffar man ett ny omgänges krets där.

    Sen får du själv avgöra om du kan gå ner i arbetstid, just för att få tid till det du vill göra. 

  • Anonym (Kajsa)

    fan, vad jag känner igen mig!
    jag saknar också mitt gamla liv
    alla minnen, alla vänner, flickvänner, alla fester, allt
    nu är det mest grått, fru, barn, jobb.

Svar på tråden Tänker på mitt gamla liv och saknar!