• Anonym

LCHF, färdiga köttbullar?

Vet att många nu kommer reagera på att jag borde kunna göra egna köttbullar, men grejen är att jag älskar verkligen scans färdiga köttbullar och avskyr egengjorda. Är de verkligen helt fel av mig att äta tex köttbullar med blomkålsmos? Ätit de flera gånger och älskar de, men orolig att jag pajar alltför mycket genom att äta köttbullarna...misstänker ändå att jag är i ketos för känns på andedräkten...ätit LCHF en vecka...

• Svar på tråden LCHF, färdiga köttbullar?
  • Impega

Hur mycket kolhydrater är det i köttbullarna? Är det mer än 5 gram/100 gram köttbullar så är det ju inte oki... 

• Anonym

det gör inget, en dag i veckan kan man väl unna sig något gottFlört

• Kattdamen

Det finns färdiga köttbullar med 4 gram kolhydrater per 100 gram. De är goda.

• Faile

Allt under 100gram per dag räknas väl som lchf om jag inte har fel, och då har man rätt stort utrymme. För viktnedgång däremot kan det vara kinkigare, men det kan ju inte vi svara på tyvärr. Hur mycket kolhydrater just din kropp tål märker du ju med tiden

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile

Sen ska man naturligtvis tänka naturlig mat utan tillsatser, men vet av erfarenhet att det är svårt att ta allt på en gång

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2011-09-20 18:57:51 följande:
    Det finns färdiga köttbullar med 4 gram kolhydrater per 100 gram. De är goda.
    Vilken sort är de?
  • Anonym
    Faile skrev 2011-09-20 19:10:41 följande:
    Sen ska man naturligtvis tänka naturlig mat utan tillsatser, men vet av erfarenhet att det är svårt att ta allt på en gång
    Jo är svårt att få till att direkt, tar ett steg i taget :)
  • Cassanna

Familjen Dafgårds farfars köttbullar är det 4,5g kolhydrater i per 100g köttbullar :)
    Dom brukar jag köra på :) 

• ViktorP
    Faile skrev 2011-09-20 19:00:50 följande:
    Allt under 100gram per dag räknas väl som lchf om jag inte har fel, och då har man rätt stort utrymme. För viktnedgång däremot kan det vara kinkigare, men det kan ju inte vi svara på tyvärr. Hur mycket kolhydrater just din kropp tål märker du ju med tiden
    De beror ju på hur mycket du går in för de och. Om du ska träna ner dig till målvikt eller om du vill ha en sund kost och på tid gå ner till din mål vikt.
Svar på tråden LCHF, färdiga köttbullar?