madrass till spjälsäng
Någon som kan tipsa om en bra madrass till spjälsängen ?
Någon som kan tipsa om en bra madrass till spjälsängen ?
Du kan köpa vilken madrass som helst. De är likadana de flesta om du inte vill satsa på en Hästens babymadress lr liknande.
Vi köpte en madrass i samband med sängköpet. Kostade omkring 300 kr har jag för mig, blivande morföräldrar betalade:) Den bör väl inte vara supertunn, utan omkring 7-10 cm, som de flesta verkar vara.
Vi köpte en madrass på babyproffsen, den kostade runt 300 kr.
jag har sett på ikea att dom har en madrass i två delar, en "resårbotten" och en bäddmadrass, är det något att rekomendera??
om du har en ikea säng så tänk på att du inte kan köpa madrassen någon annanstans än hos dem för de har andra mått på deras sängar
jag köpte en madrass på Ge-kås i Ullared. Den kostade bara 139:-. Här hemma skulle dom ha 295:- för en likadan.
Ikeas är kanon, vi har resårmadrassen med bäddmadrassen!
Behöver man både madrass och bäddmadrass till sängen?
Hur är Ikeas kuddar/täcken - någon erfarenhet?
gravid72: jag tror inte man brhöver men man skyddar nog madrassen lite om man har en bäddmadrass också jag såg på jysk i går att de hade en bra en för 99 kr +bäddmadrassen 149 tro jag det var fanns även dyrare men dessa madrasser passar inte till en ikea säng om du har en sådan
nu blir jag lite orolig här jag har en skummgummimadrass som är ca. 5 cm går inte den att använda den fick jag till sängen efter min kompis barn???
Vi köpte Sultan madrassen på Ikea,den funkar jätte bra.
Jag har oxå en tunn madrass, 5 cm...är den för tunn??
en ikea säng år 70*112 tro jag det var och alla andra som säljer sänger har 70*120 eller 60*120 därför kan man inte köpa en madrass på ikea om man inte har en ikea säng
den som jag köpte var 5 cm också
Jag köpte madrassen på babyproffsen, en hälsomadrass. Fick pengar av svärmor så då tog jag den dyraste
Sängen är 115 x 56 cm och madrassen jag köpte var 115 x 55 cm. Passade perfekt i sängen.
Den andra spjälsängen vi har, som sonen sover i, är en IKEA säng med sultan madrass, också kanonbra, men vi har lite långt till IKEA.
Ngn med ett tips på ett bra madrassskydd (ej plastat frottè) ?
huvudsaken den e allergitestad!!!
5 cm är inte för tunn! Inte nu när bebben är liten iaf! Jag tycker det verkar överdrivet med 2 madrasser, dvs resår och bäddmadrass...Cissolina och MissTeddy, kör på!