Tips vid torr hårbotten?
Hej!
Någon som vet något bra medel mot torr hårbotten? Eller har något "husknep"? Skulle vilja få bukt med min kliande hårbotten.
Hej!
Någon som vet något bra medel mot torr hårbotten? Eller har något "husknep"? Skulle vilja få bukt med min kliande hårbotten.
Är det bara att den kliar eller blir det flagor också?
Prova Cutrin Bio +. Det är ett shampoo mot mjäll. Luktar tjära (fast doften är ganska god) och används tillsammans med ett bra balsam. Gör underverk för håret. Har provat det i 1 mån nu efter att ha testat allt från huskurer till dyra shampoon och det funkar verkligen.
Sluta med schampo. Det var det enda som funkade för mig. Såhär 4 år senare är det ett av mina bästa beslut någonsin
Finns ju speciellt schampo mot torrt och balsam.
min sambo har samma problem.
Emmi27: det är bara att den kliar.
Veritas18: Var köper du det?
Instämmer med Aff - sluta med schampo. Tvätta med silikonfria balsam istället.
Det som fungerade för mig var att använda Apotekets parfymfria shampoo och balsam under en ganska lång tid men nu kan jag använda vanliga shampoon igen. Det blev bra på ett par dagar när jag övergick till parfymfritt shampoo. Jag använde även den där gelen Apoteket har för kliande hårbotten och den var sååå skön. Så mitt tips är att köra parfymfritt och gelen om det är riktigt illa.
Tack därför. Ska kolla på det.
olivolja är toppen mot torra hårbottnar=) bara att gnugga in på kvällen och tvätta bort på morgonen
Japp olivolja är bra, man ska bara tänka på att schamponera håret medan håret är torrt för att få ur det sen för annars kan det bli lite flottigt. Jag använder Body shops Rainforest Moisture Shampoo som är ekologiskt och milt rengörande.
Ok, ska kanske prova olivolja då.