• Bottis

Fortsättningstråd för Positiva tråden om att vara gravid. Nu är barnen här och vi njuter :)

Här kan vi fortsätta att prata med varandra. Väntan är över och barnen är här

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-21 14:31
    Här finner ni tråden som gett upphov till denna tråd. www.familjeliv.se/Forum-2-293/m57998407.html Här pratar vi om våra graviditeter.

Hoppas att den positiva anda som finns i gravidtråden kommer att leva vidare även i denna nya tråd!

Tänk så roligt att en trådstart i mars utvecklades så fint och har ynglat av sig i ännu fler trådstarter,

• Svar på tråden Fortsättningstråd för Positiva tråden om att vara gravid. Nu är barnen här och vi njuter :)
  • EmNo11

Då kan ju jag börja här ;) dagens absolut bästa är att stygnen äntligen börjar ramla bort :D

• Kingston

Härligt Snorpann! Jag märkte aldrig av mina. Fast jag var lixom fast besluten om att inte ta mig en titt "Down under". Va rädd för vad jag skulle få se :)

Jag undrar lite vad man vågar skriva här?
    Jag vill ju inte skrämma någon utav dom/er som inte har fått sina/era söta små knyten ännu...

• Bottis

Skriv allt. Jag vill veta. Har redan fått skräckscenario från en släkting med klipp och kvarglömd moderkaka etc.

Ser fram emot att få komma hit snart

• EmNo11

Daffe: jag har inte heller vågat titta ännu men hittade tråden på låret när jag duschade :P har inte ens vågat känna efter ordentligt ännu även fast det bara vart två stygn på utsidan

• Kingston

Hehe ja då kör vi med öppna kort här så får den som är lite mer känslig, titta bort!

Jag kände aldrig efter heller! Det man inte vet har man inte ont av! Så brukar jag resonera :D

Jag måste bara erkänna att jag tyckte det var en sjukt jobbig tid precis efter förlossningen!
    Allt mellan naveln och knäna gjorde så ont och avslaget var ju bara jobbigt!
    Det är nedrans tur att det går över! Jag hade lixom aldrig ägnat det någon tanke... Jag var så fokuserad på hur förlossningen skulle bli så jag tänkte aldrig på hur det skulle länsstyrelse efteråt.
    Däremot undrade jag hur man skulle se ut efteråt. Skulle magen hänga och slänga? Skulle underlivet någonsin återhämta sig mm.
    Och det visade sej vara minsta problem. Iaf för mig. Jag är mer eller mindre helt återställd redan!

• OrdinaryMe

Trevligt med en fortsättningstråd :)
    dagens positiva får vara att jag är pigg fast jag vart mer eller mindre vaken sedan 03 Tungan ute så kan det bli ibland, skruttan ville helt enkelt hellre ligga och småprata, slänga sig runt runt runt runt i sängen (det låter som f*n..) och skratta högt än att sova....NU sover hon däremot.. nu när jag sitter här med min frukost Flört

Apropå stygn; mina yttre lossnade nästan direkt, men blev sydd lite mer "innanför" åxå och de satt ett tag, men nu är allt återställt, har väl vart det ett tag..

Något jag är glatt överraskad av är hur mycket vikt jag tappat utan att träna alls, jag bara ammar! har ju tänkt träna, men det har inte blivit av än.
    och Idag blir skruttan 15 veckor och jag har 3kg kvar till min inskrivningsvikt... ökade ca 16 totalt så det tycker jag känns kanon!

Ha en bra dag allihopa!

• EmNo11

Jag hade läst en del om hur de kan vara efter förlossningen så jag var lite med på det men att jag skulle ha så mycket avslag första dagarna var jag inte med på, de bara forsade när jag klev upp från sängen :O och jag har vart öm längre än vad jag trodde där nere. Magen vart nog ungefär som jag trodde dvs alldeles degig :P men på två veckor hade jag iaf tappat 14 kilo så det går ju åt rätt håll.

Men själva förlossningen vart inte alls som jag trodde, inte ens nära men jag skulle inte kunna va nöjdare ändå :)

Jaha undra hur länge de inre stygnen kommer sitta kvar då, hoppas de också lossnar snart

• Carrrie

Va kul att det blev en fortsättningstråd! Hoppas att ingen tog illa vid sig av mitt förslag men jag var mest rädd att förlora all positiv energi i gruppen när våra guldklimpar har kommit!

Om ca 10 veckor hoppas jag att jag hänger här!

• EmNo11

Carrie: klart det ska finnas en fortsättningstråd också ju :D

• Kingston

Ja amning gör susen för viktnedgången!
    Jag har 2 kg kvar till min inskrivningsvikt och jag kan garantera att jag inte tränat nåt (va länge sedan jag gjorde sånt)!

Börjar misstänka att våran sötnos har kolik...
    Har varit några jobbiga dagar nu och hon är verkligen helt otröstlig! Har aldrig känt mig så maktlös och uppriven som nu!
    Man kan ju verkligen inte göra någonting...
    Ska till BVC på freda, får se va dom säger då.

Svar på tråden Fortsättningstråd för Positiva tråden om att vara gravid. Nu är barnen här och vi njuter :)