• Anonym (??)

Kårleg på komvux?

Får man det? Tänkte att kårleget är väl till för studerande.. Hur fixar man det?

• Svar på tråden Kårleg på komvux?
  • Anonym

Nope. Bara uni. som ger sådant.

• Anonym (??)
    Anonym skrev 2011-09-21 09:51:29 följande:
    Nope. Bara uni. som ger sådant.
    Okej tråkigt.. Hade varit kul att följa med kompisarna ut..
  • Anonym (??)

Kan man få gästkårleg?

• Anonym

Kårleg ger väl bara billigare pris på inträde typ 10:- billigare. Ibland gratis inträde. Du kommer väl garanterat in utan kårleg också.

• Anonym

I uppsala kan man inte komma in utan kårleg!

• Anonym (??)
    Anonym skrev 2011-09-21 10:05:24 följande:
    Kårleg ger väl bara billigare pris på inträde typ 10:- billigare. Ibland gratis inträde. Du kommer väl garanterat in utan kårleg också.
    Nä här i Umeå kommer du inte in på natpubbarna annars.. Tyvärr.. Men pluggar nu på komvux då jag inte har nån aning vad jag vill egentligen läsa..
  • ektopp

Kårleg får man mig veterligen bara om man ær medlem i en studentkår. Gæstleg brukar man bara kunna få om man har kårleg hos en annan kår æn den man besøker. Man måste visa sitt kårleg før att kunna få ett gæstleg.

• Anonym (ojdå)

Jag blir faktiskt chockad hur man ens kan tro att man får kårleg på komvux.

Svaret är alltså NEJ, du måste studera på högskola/universitet (medlem i studentkår) för att få kårleg och kan då få gästleg på andra kårer.

• Anonym (??)
    Anonym (ojdå) skrev 2011-09-21 10:12:34 följande:
    Jag blir faktiskt chockad hur man ens kan tro att man får kårleg på komvux.

Svaret är alltså NEJ, du måste studera på högskola/universitet (medlem i studentkår) för att få kårleg och kan då få gästleg på andra kårer.
    Nej du kan få på folkhögskola också!
  • Anonym (??)
    Anonym (??) skrev 2011-09-21 10:13:38 följande:
    Nej du kan få på folkhögskola också!
    Ja du skrev ju högskola också! Min miss!
Svar på tråden Kårleg på komvux?