Min 3åriga son har konstiga blåmärken..
Jag har en väldigt aktiv och ivrig liten kille på 3 år.
Igår såg jag konstiga blåmärken på hans öra och precis strax bakom örat. Det finns också några små rivmärken intill.
Rivmärkena är jag inte så orolig över, dom har han säkerligen gjort själv, då han tyvärr har en tendens att rycka (dra i huden i ansiktet och på resten av kroppen= rastlöshet samt lite eksem).
Men blåmärkena på örat känns lite konstiga, tror inte han har lyckats att göra det själv.
Igår gick han på dagis precis som vanligt. Idag frågade jag personalen om något särskillt hade hänt igår, visade dom blåmärkena och hörde mig om ifall han hade varit i bråk med något annat barn, men det hade han inte, inte vad dom visste iaf.
Fick veta att han varit lite ledsen strax innan lunch, då en stol hade trillat omkull.
Vet dock inte om han fick den på sig eller ej, men ledsen hade han blitt.
Tycker ändå inte att en stol kunnat göra det märket, eller ?
På kvällen var vi på barngymnastik och han sprang runt.
2 gånger krockade han med en annan pojke (rätt så hård krock, men ingen utav dom som blev ledsen, dom var så ivirga så dom sprang vidare sen. Dock så var det huvudena, inga öron som jag såg som kom ikläm).
Han hoppade bock mellan 2 plintar och trillade några gånger, men det var sidan och ryggen han slog i dom gångerna, inget öra !
Sista gången han trillade så var det baklänges och då slog han iof i bakhuvudet (tror jag!?) men tycker ändå inte att det borde ha uppkommit i samband med det !
Känns så himla olustigt.
Jag har märkt på mig själv den senaste tiden att jag har fått en massa oförklariga blåmärken på benen, låren, men det här är ett riktigt blått blåmärke som sonen har.
Är även lite "skavt" precis bakom örat, påminner lite om ett brännmärke, ni vet ett sådant man kan få om man ex halkar och dras med, eller åker en rutschkana och ambågarna skaver.
Är det någon som vet hur lång tid det tar innan ett blåmärke uppkommer efter att man har gjort illa sig ?
Skäms nästan över att jag inte vet vad som har hänt och själv minns han ingenting :/
Men blåmärken uppkommer ju inte bara sådär utan anledning...