• bolagetlinda

nan pro & nan h.a??

Jag undrar om någon vet skillnaden på ersättningen NAN Pro & NAN H.A?
    När jag läser innehållsförteckningen så ser jag ingen skillnad förutom att H.A inte har fluorid i sig. Konsistenserna på dessa skiljer sig åt då H.A har en lite mer potatismjöl konsistens medan den andra är lite mer finpulvrig. Pro har mer framträdande att det är omega 6 och annat i sig fast det finns i H.A också men att det inte står lika tydligt på framsidan. Jag är helt förvirrad över skillnaden i dessa. Det enda jag vet är att våran lilla tjej mår bättre av dessa än Baby Semp då de andra är lite mer skonsammare för magen.
    Någon som vet skillnaden?

minbebis.com/blogg/gravidmeddiabetes/

• Svar på tråden nan pro & nan h.a??
  • bolagetlinda
    Guldklimpar2 skrev 2011-09-21 10:23:34 följande:
    Det vill ja med veta :)
    Alltså de innehåller bifidus båda två o H.A är hypoallergi som ska motverka allergi. Men varför finns inte det då i den andra. Allergi är väl alltid bra att motverka. Har kollat hemsidan och jag fattar ändå inte skilladen. Vad den ena ska vara bra för och vad den andra ska vara bra för. Det står inte direkt tydligt tycker jag.. Hmm hoppas nån kan svara. Ska fråga företaget isig tror jag också..:)
  • bolagetlinda
    bolagetlinda skrev 2011-09-23 19:23:28 följande:
    Nu har jag fått svar från Nestlé och detta är vad de säger.. klicka på länken och läs svaret.
    /Linda

minbebis.com/blogg/gravidmeddiabetes/
    Nu har jag så många inlägg på min blogg så det blir svårt att hitta svaret men så här är det iaf

Flour är ett vanligt grundämne som finns i vatten och jorden och i vissa livsmedel (fisk , spannmål, baljväxter mm) . Flour får finnas i modersmjölksersättningar upp till 100 mikrogram per 100 kcal , enligt EU direktivet. Innehållet kontrolleras noga men behöver ej deklareras. Varför det är deklarerat  i en produkt och inte den andra kan handla om att vi ändrat på förpackningarna och att båda varianterna finns ute i butikerna. Sannolikt finns det i båda produkterna i ungefär samma mängd.

Den egentliga skillnaden mellan Pro och HA är proteinets sönderdelning, dvs att i HA är proteinet sönderdelat för att minska risken att barnet reagerar på mjölkproteinet.

Så det är svaret jag fick från Nestle..

Svar på tråden nan pro & nan h.a??