• Toddes mamma

Vad bjuda på när man har sminkparty?

Har inte själv varit på allt för många sminkpartyn, så alla tips är välkomna!!

Hade tänkt mig, kaffe, the, mjukt bröd, saltiner, några mögelostar, lite vindruvor och physalis. Har även bakat en kladdkaka..

Räcker detta eller behövs något mer kanske??

Tacksam för alla synpunkter!!

• Svar på tråden Vad bjuda på när man har sminkparty?
  • Nemi76

Oh, det räcker mer än väl! Jag har bjudit på smörgåsar och lagt upp lite olika pålägg så folk kan få plocka själva samt lite melon, vindruvor osv när jag haft party (vilket iofs bara varit en enda gång, men alla tyckte då att jag bullat fram massor )

• La Lola

Det skulle funka för min del.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Emmi27 skrev 2011-09-21 12:14:29 följande:
    Vad är ett sminkparty?
    Antagligen ett homeparty där någon visar upp smink till försäljning.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Nemi76
    Emmi27 skrev 2011-09-21 12:14:29 följande:
    Vad är ett sminkparty?

Man bjuder hem väninnor och så kommer en representant för ett sminkföretag dit (typ Mary Kay eller Oriflame) och så säljer hon produkter efter en liten visning. Typ som ett plastparty (Tupperware) om du hört talas om det
  • Nemi76

Häpp häpp, man bjuder hem VÄNNER såklart!! Jag hade inte riktigt genusglasögonen på mig där

• Emmi27
    Nemi76 skrev 2011-09-21 12:16:22 följande:
    Man bjuder hem väninnor och så kommer en representant för ett sminkföretag dit (typ Mary Kay eller Oriflame) och så säljer hon produkter efter en liten visning. Typ som ett plastparty (Tupperware) om du hört talas om det
    Jaha ja då förstår jag. Misstänkte det men visste inte att sånt fanns =) Har bara hört talas om tupperwarepartyn och sexleksakspartyn :P
  • Nemi76
    Emmi27 skrev 2011-09-21 12:19:16 följande:
    Jaha ja då förstår jag. Misstänkte det men visste inte att sånt fanns =) Har bara hört talas om tupperwarepartyn och sexleksakspartyn :P

Det finns party för det mesta. Barnleksaker, ljus, heminredning, smink, aloe vera...you name it
  • Emmi27
    Nemi76 skrev 2011-09-21 12:31:59 följande:
    Det finns party för det mesta. Barnleksaker, ljus, heminredning, smink, aloe vera...you name it
    Herreminje
  • Toddes mamma
    Emmi27 skrev 2011-09-21 12:33:13 följande:
    Herreminje
    FlörtFinns även sexparty!! Alltså man säljer inte sex, utan hjälpmedel, typ dildos, oljor etc....Demon
  • Lindreas
    Toddes mamma skrev 2011-09-21 12:42:25 följande:
    FlörtFinns även sexparty!! Alltså man säljer inte sex, utan hjälpmedel, typ dildos, oljor etc....Demon
    Haha! Jag ska nog börja sälja sex. Men det är kul att titta och klämma och känna i hemmiljö.
  • Toddes mamma
    Lindreas skrev 2011-09-21 12:52:02 följande:
    Haha! Jag ska nog börja sälja sex. Men det är kul att titta och klämma och känna i hemmiljö.
  • Emmi27
    Toddes mamma skrev 2011-09-21 12:42:25 följande:
    hahaha "och här har vi Arne, 180 lång, 17 x 12 cm, en riktig klassiker får man väl säga. Väldigt bra kvalité som håller länge, tål dock ej att maskindiskas men det ingår en garanti på att Arne tvättar sig själv och sedan lägger tillbaka sig själv i förpackningen, som för övrigt går bra att förvara under sängen"
Svar på tråden Vad bjuda på när man har sminkparty?