• Anonym (Funderar)

När får man kallelse till 4 års kontroll?

När får man kallelse till 4 årskontroll? Är det före eller efter fyra årsdagen?

Vad innebär 4 årskontrollen?

Jag har hört att det är räkna, färger, hoppa på ett ben, rikta kryss och en cirkel typ?

Vad händer om barnet blandar i hop färgerna tex?
    Ska man gå hem och öva på det och komma in på ett nytt "förhör?"

Är det en läakre eller bvc sköterska som utför kontrollen?

• Svar på tråden När får man kallelse till 4 års kontroll?
  • Meus Veritas

Vi blev kallade efter fyra års dagen. Han skulle stå på ett ben, rita en cirkel, veta olika färger och kunna olika djur. Han skrev sitt namn efter han ritat en cirkel så sen behövde han inte göra fler test. Tror testen är olika på olika bvc. Det var bvcsköterskan som utförde det

• Sassajajja

Sonen fick kallelsen på 4-årsdagen. Han fick rita en gubbe (det ville han inte alls), räkna, svara på frågor om färger, gå på ett streck, samt syn- och hörselprov.

Det var bvc-sköterskan som utförde det. 

• HäckHäxan

Kallelsen kommer nog lite olika, jag ringde bvc här angående detta förra veckan, min dotter blir 4 i december, så vi kommer få vår kallelse efter års skiftet. Tydligen är det stängt här över sommaren, så nu försöker de komma ikapp med alla som fyllde 4 då vad jag förstod.

Hur den går till har jag ingen aning om, men det oroar mig inte, min dotter lär passera med råge som vanligt och även om hon inte gjort det så hade jag ju älskat henne lika mkt ändå Hjärta

You say BITCH like its a bad thing?
  • Lilly Li

Min tjej fick göra hörsel- och syntest med förutom det de ovan skrivit. Fick kallelse ett par veckor innan hon fyllde och va där ett par dagar efter födelsedagen.

Svar på tråden När får man kallelse till 4 års kontroll?