• Lalalong

Socker i urinen. Hur mycket sockerrester i burken för att det ska ge utslag?

Klara började gnälla över ont i snippan igår, grät när hon kissade och så. Så jag tyckte det var lika bra att mannen fick vara hemma med henne, ta ett urinprov i en diskad burk hemma och kontakta VC. 
    Det gav lite utslag på bakterier, men värre var att det gav utslag på socker i urinen.
    Dom tog så klart ett blodprov, men det var okej.
    Eventuellt har det funnits rester av socker i burken.

Men hur mycket socker ska det ha varit i det som varit i burken för att det ska ge utslag? Kan det bara varit att där legat typ pasta i den, som där ju är kolhydrater i, eller är det lixom att man typ ska ha haft frukt i den?
    Förstår ni min tanke?
    Jag är egentligen inte speciellt orolig, blodprovet var ju bra och hon har inga symptom på diabetes. Men man börjar ju fundera...  

Klara 060504, Alva 100117
  • Svar på tråden Socker i urinen. Hur mycket sockerrester i burken för att det ska ge utslag?
  • Lalalong

puffar lite

• Lilla my 12

Så var det för min dotter en gång när vi kollade hennes urin. Att det var socker i urinen och så fick hon ta ett blodprov som var bra, läkaren sa att barn kan läcka socker i urinen om dom har virus i kroppen med feber.

• Lalalong
    Lilla my 12 skrev 2011-09-21 20:26:02 följande:

Så var det för min dotter en gång när vi kollade hennes urin. Att det var socker i urinen och så fick hon ta ett blodprov som var bra, läkaren sa att barn kan läcka socker i urinen om dom har virus i kroppen med feber.

Tack för svar

Okej... Ja min dotter har ingen feber och har inte haft på länge.. Det enda annat hon "har" som är konstigt är att det svider och bränner när hon kissar. Men det behöver ju inte ha något samband så.. 

Får väl se i morgon. Jag gissar att allt är bra då  
  • mamma till tre busungar

Det krävs väldigt, väldigt lite socker för att det ska ge utslag

• Lalalong
    mamma till tre busungar skrev 2011-09-21 20:51:31 följande:
    Det krävs väldigt, väldigt lite socker för att det ska ge utslag
    Okej. Då så, då är det alldeles säkert därför! Nog för burken var diskad, men krävs det så lite så kan det ju gott och väl funnits kvar nåt! 
Svar på tråden Socker i urinen. Hur mycket sockerrester i burken för att det ska ge utslag?