• mamma alfred olivia

kan man bli gravid innan sin första mens efter förlossning eller missfall ?

jag fick föda ut en död bebis den 24 aug var då i v 20.... har blött  och haft flytningar ända tills i fredags... kan jag bli gravid igen nu med en gång innan min mens kommit igång igen eller e jag säker fram tills min första mens ???

• Svar på tråden kan man bli gravid innan sin första mens efter förlossning eller missfall ?
  • clembke

Ägglossning kommer alltid innan mens vilket betyder att du kan bli gravid innan du fått din första mens om ni lyckas pricka in äl.

• Ellieott

Svårt att datera. Men inget farligt. Om kroppen inte är beredd på en ny graviditet så blir man sällan gravid direkt.

• honeytrouble

Okej. För det känns som att det finns två läger.
    Den ena säger kör och den andra säger stopp. Men går det så går det alltså, skönt att veta.

Gick det bra för dig?

• honeytrouble

Det är nog smart med tanke på att man kan bli gravid direkt. Låt kroppen och sinnet vila upp sig innan du känner att det är dags igen. 

Har bara fått tidiga missfall så jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att genomgå det du har. Kram 

• Julia08

Beklagar ditt MA =( ...

Ja, jag blev gravid direkt efter min första förlossning! Valde dock abort eftersom det blev så tätt inpå.

• Ellieott

Jag har haft en massa blödningar, ingen vet varför. Antagligen beror det inte på mitt tidigare MF dock men jag vet inte. Än har jag inte facit i hand men äri vecka 18

• mamma alfred olivia

hej elliot jag hade blödningar med hela tiden fram tills dom skickade mig till special där såg dom att bebis var sjuk å jag fick föda ut mitt barn i v 20 så behöver det absolut inte vara för dig men kolla så du e säker .... för din å bebis skull .... lycka till vill inte att någon ska gå igenom det jag har gjort inte ens min värsta fiende.... kram kram

• smultronplanta

Jag blev gravid direkt efter missfall, innan mensen kom. Förväntad förlossning snart, så uppenbarligen kan det funka. Fick dock rådet att vänta ett par månader eftersom det ska vara ökad risk för att få missfall igen att bli gravid så tätt inpå. Glad att jag inte lyssnade på rådet, finns ingen forskning som stöder det.

Svar på tråden kan man bli gravid innan sin första mens efter förlossning eller missfall ?