• Anonym (gettupp)

    Vad gör man när allt känns meningslöst?

    Jag har provat allt känns det som. Och nu orkar jag inte mer. Har tappat hoppet, saker jag gör känns meningslösa och jag orkar inte längre. Eller längre och längre, känt så i flera år nu men ändå föröskt göra det bästa. Allt skiter sig, inget blir som jag vill. Så trött på nöja mig med saker och samtidigt inte få det jag vill ha. Vad är meningen att göra saker, när det ändå aldrig blir bra..  

    Vad gör man när det känns som man stått i en grop under flera år och hoppat, men bara lyckas se över kanten och aldrig lyckas ta sig upp?

  • Svar på tråden Vad gör man när allt känns meningslöst?
  • Sabbi

    Jag har ingen aning, men du är inte ensam. Har hoppat i min grop i 10 år nu.

  • Anonym (gettupp)

    Haha, ja då kan vi hoppa tillsammans!

  • Anonym (gettupp)

    Men, VAD GÖR MAN? Helt ärligt, jag fattar inte. Är det bara att acceptera, känns som vad jag än väljer så blir det fel så varför ens välja? Orkar inte med att mer saker blir fel.. 

  • Sabbi
    Anonym (gettupp) skrev 2011-09-21 18:01:20 följande:
    Men, VAD GÖR MAN? Helt ärligt, jag fattar inte. Är det bara att acceptera, känns som vad jag än väljer så blir det fel så varför ens välja? Orkar inte med att mer saker blir fel.. 

    Sökt hjälp?
  • Anonym (gettupp)
    Sabbi skrev 2011-09-21 18:04:20 följande:
    Sökt hjälp?
    Vet inte vad för hjälp jag behöver, och inte riktigt vad jag kan hjälpas med eller vad jag skulle söka hjälp för. Så trött på livet bara men det har ju sina naturliga förklaringar. Trött på att ha sån otur.
  • Anonym (gettupp)

    Vad gör man, var det här allt liksom? Ingen annan som känner denna meningslöshet.. Vad är det som fattas?

  • Anonym (gettupp)

    Har du sökt hjälp Sabbi?

    Jag har provat olika fritidsintressen, skaffat kille, lägenhet, rest.. Allt möjligt men ändå saknas det något. Vill ingenting längre.

  • angeiica

    prata med en psykolog om det så kanske du även får  reda på vad du "saknar" i livet och vad du kan göra för att må bättre.

  • TojeP

    Känner igen mig. Tror det är väldigt vanligt att man söker efter det man saknar utanför sig själv. Tror att man ska bli lycklig av "grejer" mm. Har också harvat på så och känt "var det här allt". Men min övertygelse är att det du söker finns inom dig själv. Du har massor inom dig själv som vill ut. Du måste söka efter din inspiration och lyssna på din inre röst. Låter fånigt jag vet. Skrattande 

    Jag har läst säkert 500 böcker i personlig utveckling för att hitta de svar jag söker, för att förstå mig själv och finna lycka och lugn. Finns mycket bra inspiration! 

    Har även hamnar in på det andliga spåret och där funnit tröst. Det finns en mening med allt som jag ser det. Även när man genomgår kriser och mår dåligt finns det en viktig lärdom i det som det är meningen att man ska hitta. Kallas livet helt enkelt. =)  Men det är svårt att se ibland.

    Jag hoppas att du finner det du söker. Lycka till! 

  • Anonym (Inte ensam...)
    Anonym (gettupp) skrev 2011-09-21 19:30:55 följande:
    Har du sökt hjälp Sabbi?

    Jag har provat olika fritidsintressen, skaffat kille, lägenhet, rest.. Allt möjligt men ändå saknas det något. Vill ingenting längre.
    Ar likadan, sa lange jag kan minnas har jag kant sahar. Inte ledsen eller upprord... Bara likgiltig. Ingenting kanns motiverande, ingenting kanns fantastiskt. Da har jag anda allt jag onskat mig, jobbat hart sa in norden och borde vara sa glad och stolt. Men.... Ingenting.
Svar på tråden Vad gör man när allt känns meningslöst?