• Anonym

Orolig 1 månads son! (Jag får aldrig sova)

Hej!
    Jag har en son på en månad som har väldigt svårt att komma till ro. Både på dagen och natten. Han kan inte ligga på en filt i max 2 minuter innan han börjar gnälla. Till kvällen blir han oftast övertrött och är nästintill omöjlig att lägga för att sova. Det enda som KAN hjälpa är att han får ta bröstet och somna vi det. Utan att rapa och byta blöja, för annars är det som att börja om på ny kula. Han har väldigt svårt att komma till ro även i famnen. Om han får nappen suger han frenetiskt och vaknar oftast till när han känner att "nu somnar jag". Väldigt orolig alltså.
    Inte ens på dagen kan han somna....Bara i vagnen och vaknar när vagnen stannar eller vi kommer hem.
    Jag försöker lägga honom i spjälsängen när han sover, men det slutar oftast med att han vaknar efter 10 minuter. Jag vet att han bara är en månad och behöver mycket närhet, men ibland är han ju inte ens nöjd i famnen utan fäktas och kommer inte till ro alls!
    På dagarna får jag INTE lägga mig ifrån honom, måste hålla i honom, vagga, gå... Visst, det hade ju funkat om han somnade nån gång, men det gör han ju inte.

HUR SKA JAG FÅ HONOM ATT LÄTTARE KOMMA TILL RO? HELST AV SIG SJÄLVT.
    FINNS DET NÅN "METOD" ATT PROVA INFÖR NATTEN? HAN ÄR JU BARA 4 VECKOR.
    JAG BEHÖVER TIPS! FÅR ALDRIG SOVA SJÄLV.

Svar på tråden Orolig 1 månads son! (Jag får aldrig sova)