• Anonym (fundersam)

Någon med invaliditetsersättning för Whiplash-skada?

Hej!

I januari 2010 var jag med om en olycka och fick konstaterat whiplash-skada. Det enda som syns på röntgen är en lätt skoliosböjning. Eftersom jag fortfarande har men av denna olycka så vill försäkringsbolaget ha in ett intyg för att sedan bedöma om jag ska få invaliditetsersättning.

Har idag träffat en läkare som ska skriva detta intyg men som förvarnade mig om att nästan ingen med whiplash brukar lyckas få någon ersättning. Är det sant?

Finns det någon med erfarenhet av detta så berätta mer än gärna!

• Svar på tråden Någon med invaliditetsersättning för Whiplash-skada?
  • Anonym

du ska vara glad att läkaren ens tar dig på allvar. Har själv wiplash även min sambo... jag har hållt på med mitt försäkringsbolag i 5 år fast massa läkarintyg.. smärtrehabkurser osv..

Sen jag fick detta har jag tappat tron på vården! 

• Anonym (fundersam)

Ja, även jag har träffat på lite olika kaliber av läkare och besvikelser på whiplash-vägen. den bästa hjälpen har jag hittat hos en osteopat. en här läkaren tror på mig och vill vara så hjälpsam som går. Jag tror att de har det lite lugnare på företagshälsovården med, det gör nog också lite skillnad.

Vad trist att det har och är en sådan kamp för dig - hoppas det blir bättre!

• Anonym (fundersam)

Puffar på lite här!

• Annie A

Stå på dig.
    Fick skadan för 12 år sedan och det tog 5 år att bli invaliditetsklassad och få ut pengar. Måste stå på sig inför läkare...

Svar på tråden Någon med invaliditetsersättning för Whiplash-skada?