• creejzey

Är det möjligt att bli gravid med spiral i?

Jag har ett barn sedan tidigare. Är rätt ung och redan bestämt mig för att jag inte vill ha fler. Jag valde då att sätta in en kopparspiral och har aktivt sex sedan ett par månader tillbaka. Det jag nu undrar är , finns det risk för att man blir gravid trots spiralen. Jag har hört att det har hänt. Hur vanligt är det?

Jag börjar nämligen känna av grav symptom. igen.

• Svar på tråden Är det möjligt att bli gravid med spiral i?
  • Gabzan

Jag blev det men jag vet inte hur vanligt det är. Tror att det är en procents risk.

• Serahjay

Kopparspiral är det sämsta jag varit med om.
    Har inte använt det själv, och kommer inte göra det heller.
    Men flera personer i min omkrets, bla min mamma har fått utomkvedes med kopparspiral.
    Min mamma höll på att dö.

Byt till hormonspiral isf!

• creejzey
    Serahjay skrev 2011-09-21 22:24:27 följande:
    Kopparspiral är det sämsta jag varit med om.
    Har inte använt det själv, och kommer inte göra det heller.
    Men flera personer i min omkrets, bla min mamma har fått utomkvedes med kopparspiral.
    Min mamma höll på att dö.

Byt till hormonspiral isf!
    Oj det lät inte alls bra.

Har också bara fått höra dåliga SAKER med kopparspiral. Men när man satt där uppe på mottagningen så fick man enbart höra positiva saker om den.

Men så här i efterhand så har man fått höra att det är väldigt lätt att man blir steril eller får en infektion som leder till sterilitet av den

folk som blivit gravida med den osv

kanske borde byta eller ta ut den?!
  • Serahjay

Ja det tycker jag! Av alla jag känner som haft kopparspiral har de varit nå tok.
    Min kompis fick utomkvedes två ggr.

Tror isf hormonspiral e bättre...

• epicfail

Jag blev det inte, var sexuellt aktiv dagligen i 3,5 år. Men risken finns att man blir det ändå.

Svar på tråden Är det möjligt att bli gravid med spiral i?