• Cadillac

Spåra person via bankkonto?

Jag undrar om det är möjligt att spåra en person via dens bakkonto? Vet att banksekretessen finns, men är det någon som vet hur den egentligen efterlevs ute på kontoren?

Jag ska alltså inte göra något olagligt utan är mer orolig. Har sålt en grej på Tradera och tjejen är missnöjd med köpet och håller på och tjafsar om att hon ska åka hit med grejen.

• Svar på tråden Spåra person via bankkonto?
  • Anonym

Vad har du för kontonummer? Är det ditt personnummer eller ett helt random nummer? Är det personnumret är det ju inte så svårt att ta reda på vem du är i alla fall, men bankerna ger inte ut NÅÅGON information om dig som kund. Gör de det är det ett allvarligt brott som du ska polisanmäla. En bank får inte ens säga om du är kund i banken eller ej.

Men hon har inte redan ditt namn och adress då om ni gjort affärer ihop? 

• Cadillac

Nej det är ett helt random nummer. Jag har använt mitt ex traderakonto för att sälja/köpa grejer så de uppgifter hon har är till honom, bara min mailadress och det är anledningen till att jag funderar på om hon har kunnat kolla upp mig.

• Anonym (hm)

På tradera så ges uppgifterna om köpare och säljare automatiskt så hon borde redan ha din adress.
    Däremot så efterlevs banksekretessen mycket strikt, ifall den ej gör det så kan banken riskera att mista sin licens vilket skulle göra många arbetslösa.

• Cadillac

Som jag skrev är det inte mina namnupggifter utan min fd makes som kommer upp på tradera eftersom det är hans konto jag använder (med hans godkännande såklart). Hon vet vad jag heter i förnamn och har mitt kontonummer men det är allt hon har.

• Anonym

Då kanske exet får ett besök då haha
    Men mailadress säger du? Är du medlem på tex facebook? För där kan man söka på en mailadress och få upp personen den går till.
    Eller om hon googlar den, blir det några träffar då? 

• Cadillac

Nej det borde det inte bli, det är inte samma jag har för facebook. Har provat att googla och hittar inget på den

• Anonym

Då skulle jag nog säga att du kan vara lugn och slipper besök

• Cadillac

Man kan ju hoppas Det är helt galet att flippra över en overall så som hon gjort. Hon hävdar att den är felmärkt och i helt fel storlek och jag vet ju att den inte är det. En vanliga jäkla po.p-overall. Men ok. Då hoppas jag hon håller sig i sin förort och så sitter jag kvar säkert i min

• Anonym
    Cadillac skrev 2011-09-21 23:07:23 följande:
    Man kan ju hoppas Det är helt galet att flippra över en overall så som hon gjort. Hon hävdar att den är felmärkt och i helt fel storlek och jag vet ju att den inte är det. En vanliga jäkla po.p-overall. Men ok. Då hoppas jag hon håller sig i sin förort och så sitter jag kvar säkert i min
    hahaha, men gud. Det står alltså en storlek i overallen, men hon påstår att den inte stämmer? Suck. Då får hon väl gå till valfri pop-butik och jämföra då, eller sälja den vidare. Klart du inte ska ta tillbaka den!
  • Cadillac

Precis! Och min egen unge har vuxit ur den och är precis så gammal som man normalt är med den storleken. Hon hotar med att komma hem till mig och göra upp....

• Anonym
    Cadillac skrev 2011-09-22 19:47:11 följande:
    Precis! Och min egen unge har vuxit ur den och är precis så gammal som man normalt är med den storleken. Hon hotar med att komma hem till mig och göra upp....
    tycker det låter som att du ska polisanmäla henne för hot.....
Svar på tråden Spåra person via bankkonto?