• Clear1

Ensamma mammor/föräldrar i Malmö?

Finns det någon annan relativt nybliven ensam mamma/förälder i Malmö?
    Jag har en liten tjej på 4 månader, och skulle vilja träffa lite fler mammor/föräldrar i min situation! Jag känner INGEN ensam mamma eller pappa, och det hade varit både trevligt och skönt att träffa någon annan att prata med.
    Andra familjer där man är två föräldrar lever ju inte riktigt i samma situation..

Finns det någon grupp eller möten i Malmö? Någon som vet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-25 23:30
    Fortfarande inget nytt om Ensamma föräldra grupper i Malmö. är vi verkligen så få?
    Är det någon som skulle vila vara med i en sån grupp? Träffas nångång i månaden? Jag organiserar gärna något!
    SKRIV!!!!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-20 16:58
    Fortfarande mammaledig ensam mamma! Letar ensamma föräldrar att fika/promenera/prata med i Malmö området!

• Svar på tråden Ensamma mammor/föräldrar i Malmö?
  • miamisan

Jag är relativit nybliven singel så jag har egentligen dålig koll på om det finns några "grupper". Men kanske kan du höra med din barnmorska eller BVC?

♥ Mina härliga ungar är födda 2008 & 2009♥
  • Clear1

Jag har frågat på BVC, men de visste inga!
    De sa att det hade funnits men de trodde inte det fanns längre.. 

• mamararing

nej det tror jag inte det finns... jag är också mamma till en 4månaders tjej!:)
    och ensam. det skulle va jättekul att prata av sig med någon som e i samma sits.
    hör av dig om du vill ses eller prata:)

rakel.glifberg@hotmail.com

• Clear1

mamararing, bor du i Malmö eller i skåne?

JO det hade verkligen varit kul att träffa andra ensamma mammor/föräldrar!
    På BVC hadede rotat upp numret till någon som jag kunde fråga,
    om det inte finns en grupp kanske man kan starta en? 

• Clear1

fortfarande inga ensamma föräldrar i malmö?
    De behöver ju inte vara nya bebisar! 

• sommarmamma01

Hej!
    Jag har en dotter på 16månader, bor i centrala Malmö och ses gärna! Är ensamstående och varit det sen tidig graviditet.
    Såå, ska vi styra upp en träff/ grupp nu? :)

• Clear1

JA!!! Det hade varit jättebra!!!
    Om du vill så kan vi börja ses på Måndag,
    det finns ett församlings hem i Västra Skrävlinge (det ligger på väg mot Stenkällan/Kvarnby om man tar Buss 5 från stan), de har Barn cafee GRATIS och det är en mamma som har ordnat det, 
    jag och min dotter ska dit på måndag, och där kommer att vara 2 andra mammor där med sina barn, ena är 15månader (har jag för mej) och den andra bebis 2 mån.. De är i och för sej gifta de andra,
    men som en första träff hade det kanske kunnat var något? Kl 10-12 är det,
    (är inte religiös av mej men det är gratis barnaktivitet och det är ju bra!)

ANNARS så kan jag ses vilken annan dag som i veckan, utom tors 10-12 och fredag 10-12!

• sommarmamma01

Heej igen! Kan inte på måndag dessvärre, och har min tjej på förskolan till 15 varje dag. Vad sägs om söndag nästa vecka?
    Var bor du ngnstans? Finns barnvänligt espresso house på caroli vi kan ses på annars :)
    Trevlig helg så länge!

• Clear1

På söndag är det farsdag, så tänkte åka till min pappa då,
    men vilken annan dag som helst!

Svar på tråden Ensamma mammor/föräldrar i Malmö?