• violatricolor

Fårskinn till vagn?

Var har ni köpt fårskinn till vagn?
    Storlek och pris?
    Extra mjukt?
    Annat ni tänkt på?

De flesta verkar vara ca 60*100 eller 70*100. Frågan är om de är för stora för liggkorgen? Antar att de inte är det eftersom de kan gå upp lite längs kanterna? 

• Svar på tråden Fårskinn till vagn?
  • såffan

finns att köpa lite överallt, babyproffsen har tex. Välj ett skin från ett lamm och inte ett får så blir det nog bra, om man väljer ett med långt hår eller kort krulligt är mest en smaksak. Skinnet går ju vika så att det passar. Själv köper jag mina från min morfar, men mellan 500 och 1000kr brukar dom kosta...

• Silvera

Jag letar också efter ett skinn just nu, och har hittat på Babyland för 599kr. Men tänkte vänta tills Underbara barn-mässan i oktober, i fall man kan hitta lammskinn till mässpris om jag har tur.

IKEA har ju också skinn, men deras skinn känns mer som en matta(säljs som en matta tror jag)...eller så är jag bara kinkig med vad jag ska lägga min bebis på.

• violatricolor

Jag kan tänka mig att det finns lite överallt och till varierande pris och utseende. Det är väl därför det blir svårt att välja... Har hittat några på nätet som kostat 1000-1500 men jag tänkte att det borde gå att hitta lite billigare. Vad bra att babylands inte var så dyra. Ska kolla där och så ska jag komma ihåg att det ska vara lamm och inte får! Men varför? Jag vet inte alla mycket om såna här skinn Har även läst att de går att tvätta i maskin. Gäller det alla skinn? Tack för era svar!

• Just me

Köpte på Babyproffsen för 399 kr (ord 599) Nu har ju vi en Emmaljunga citycross och liggdelen(citykorg) är ju rätt stort och den funkar ypperligt! Den är sååå gosig så man vill själv ligga på den

• enlitenbitkaka

Har också kikat runt lite och att köpa från en seriös firma som enbart saluför fårskinn är svindyrt. Men kanske är deras kvalitet mycket högre? Men kolla Barnens Hus/Babyproffsen eller liknande så har de säkerligen alternativt för runt en 500-700:-. Kolla dock noga så att de INTE är som IKEAs som är kromgarvade - massa farliga saker för bebben.

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • violatricolor
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-22 05:38:31 följande:
    Har också kikat runt lite och att köpa från en seriös firma som enbart saluför fårskinn är svindyrt. 
    Det var nog såna webbsidor jag hamnade på när jag googlade
    Just me skrev 2011-09-22 05:19:32 följande:
    Köpte på Babyproffsen för 399 kr (ord 599) Nu har ju vi en Emmaljunga citycross och liggdelen(citykorg) är ju rätt stort och den funkar ypperligt! Den är sååå gosig så man vill själv ligga på den
     Japp ska kolla Babyproffsen och Barnens hus. Ska ändå titta på barnvagn där. Tack för era tips!
    enlitenbitkaka skrev 2011-09-22 05:38:31 följande:
    Kolla dock noga så att de INTE är som IKEAs som är kromgarvade - massa farliga saker för bebben.
     Oj då, det visste jag inte. Tack för att du uppmärksammade mig. 
  • Chokladtryffel

Funderar på att köpa ett från minimundus.se. Har aldrig köpt något därfrån, men den sidan verkar bra och pålitlig.

• violatricolor
    Chokladtryffel skrev 2011-09-22 19:57:09 följande:
    Funderar på att köpa ett från minimundus.se. Har aldrig köpt något därfrån, men den sidan verkar bra och pålitlig.
    Jag har kollat där också, inte just på lammskinn men på filtar eller vad det var. Dock aldrig beställt. Skulle gärna höra lite omdömen om dem så du får berätta sen om du beställer därifrån!

• violatricolor

Det var ju bra priser! Jag är själv väldigt förtjust i det honungsfärgade men det där beror ju lite på vad man tänkt sig för färg på vagnen. 

Svar på tråden Fårskinn till vagn?