• krakel

Trombyl

Hej brudar..
    jag vet att det är flera av er här inne som ätit trombyl när ni vänta era änglasyskon...

Nu till min undring.. har frågat i änglasyskontråden så med risk för att bli tjatig.....undrar jag om någon av er blev kass i magen???

har vart kass sen i tor natt tog första på dan sen har jag sprungit på dass emellanåt inte mycket men det kniiiper,,,,
    bebben sparkar så jag vet att den lever.. men man blir ju orolig

Kram en ledsen liten sanna

• Svar på tråden Trombyl
  • krakel

INGEN?? inte ens nån som ätit/äter utan att va gravid???

• michiara

jag äter trombyl men jag har inte tänkt på om jag varit extra dålig i magen..

• krakel

tack michiara tack för svaret.. ja det va ju inte lite knas med magen hmm men hoppas det ska ge sig och att det är övergående...

tack än en gång

• Glowing Love

Jag åt inte Trombyl under min graviditet, men var väldigt dålig i magen ändå under i stort sett hela graviditeten. Jag äter Trombyl nu o är inte gravid men jag har inte haft något problem med att jag blir dålig i magen av dem.

• Anonym

Jag tror att dina magbesvär skulle kunna bero på Trombyl - vanligaste biverkningen är just magbesvär. Trombyl innehåller acetylsalicylsyra (alltså samma substans som i Magnecyl) och det är retande för magen. Vissa får inga problem alls, men vissa är känsliga. Prata med din läkare, kanske kan det finnas något läkemedel som du kan ta för magen under tiden du står på Trombyl? Lycka till!

• krakel

Tack för era svar.. ja det va en läkare som sa att vid extrema fall jag då förståss hmm så kunde man bli knas i magen, jag ska dock träffa min läkare den 12 ska ge tabletterna ett tag nu får vi se va som händer igår va jag bara 1 gång WOW....annars skulle jag ringa min BM så får hon väl fixa en tidigare tid eller bara så jag får prata med honom kan ju inte sköta mitt jobb för jag vet inte när det är dags och jag kan ju inte sitta på toan ett par timmar tills det är över,,... hmm ja ja det löser sig nog..

tack och god fortsättning

• AnneSophie

Jag åt Trombyl under min andra graviditet men upplevde inte att jag blev konstig i magen. Fick därimot under första veckan svår allergisk snuva vilket är en biverkning. Det gick tack och lov över dock.
    Jag mådde på det stora hela jättebra av Trombylen.

Står inget i Fass på biverkningssektionen om att man kan få magproblem, såsom de du beskriver, av Trombyl dock.

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

• Anonym

Om man läser i Fass (under "för förskrivare") så står det som biverkan "dyspepsi", vilket betyder matsmältningsbesvär, så visst kan man få de besvär som Ts uppger.

• AnneSophie

Anonym;

Ja, men om du syftar på det jag skrev så utgår jag ju från den information som finns i FASS för a-n-v-ä--n-d-a-r-e, alltså det som står på bipacksedeln.
    Där står inget om sådana besvär vad jag kan se (vilket också är skumt om det är något som kan uppkomma).

Står det i Fass för förskrivare om detta OCH TS läkare säger detta så är det ju säkert så. Så klart!

Svar på tråden Trombyl