min sambo har träffat en annan
Hej,
Min värld rasade igår. Igår kväll berättade min sambo att han har känslor, starka känslor, för en gemensam vän. Han har haft det sedan i våras och de har inte gått över. Ironiskt nog var det jag själv som påpekade att det syntes lång väg att han var intresserad av den här kvinnan. Lite senare berättade min sambo att det nog så var fallet, och att det störde honom. Nu har de träffats av och till under sommaren på fester och så och känslorna har blivit starkare. Han säger att hon nu också känner samma sak. Jag var iväg på en veckas semester med våra 2 barn och min mamma och kom hem igår. Så han har haft hela veckan på sig att träffa henne och gud vet vad de har gjort. Alltså jag känner mig så jävla ledsen, sviken och kräkfärdig. Fy faan!
Vi har varit ihop i 10 år och jag älskar honom. Han säger att han älskar mig också men i somras förstod han vad "kärlek" var, när han var med henne. Vi har haft det gnälligt i sommar och jag har tolkat det som en svacka, eller hans 40-års kris, och så har han själv sagt att det har varit hans arbete som gjort honom så stressad. Så nu igår kväll när han kom hem ville han vara helt ärlig med mig och berätta sina känslor.
Jag är ju naturligtvis inställd på att vi ska lösa det här. Han säger ju att jag är så fin och god. Problemet var att han inte kände "närhet" i somras. Åhh, finns det någon som har mer erfarenhet, hur går vi vidare? Parterapi?
Åh, jag orkar inte skriva mer, är bara för ledsen, tårarna bara rinner....