• Anonym (i chock)

min sambo har träffat en annan

Hej,

Min värld rasade igår. Igår kväll berättade min sambo att han har känslor, starka känslor, för en gemensam vän. Han har haft det sedan i våras och de har inte gått över. Ironiskt nog var det jag själv som påpekade att det syntes lång väg att han var intresserad av den här kvinnan. Lite senare berättade min sambo att det nog så var fallet, och att det störde honom. Nu har de träffats av och till under sommaren på fester och så och känslorna har blivit starkare. Han säger att hon nu också känner samma sak. Jag var iväg på en veckas semester med våra 2 barn och min mamma och kom hem igår. Så han har haft hela veckan på sig att träffa henne och gud vet vad de har gjort. Alltså jag känner mig så jävla ledsen, sviken och kräkfärdig. Fy faan!

Vi har varit ihop i 10 år och jag älskar honom. Han säger att han älskar mig också men i somras förstod han vad "kärlek" var, när han var med henne. Vi har haft det gnälligt i sommar och jag har tolkat det som en svacka, eller hans 40-års kris, och så har han själv sagt att det har varit hans arbete som gjort honom så stressad. Så nu igår kväll när han kom hem ville han vara helt ärlig med mig och berätta sina känslor.

Jag är ju naturligtvis inställd på att vi ska lösa det här. Han säger ju att jag är så fin och god. Problemet var att han inte kände "närhet" i somras. Åhh, finns det någon som har mer erfarenhet, hur går vi vidare? Parterapi?

Åh, jag orkar inte skriva mer, är bara för ledsen, tårarna bara rinner....

• Svar på tråden min sambo har träffat en annan
  • Anonym (kram)

Åh, jag har inget svar till dig men vill ge dig en styrkekram och hoppas att ni löser det. Usch det där är verkligen min allra största marddröm, kan tänka mig hur du känner dig :(

• Anonym (emi)

Låter rent utsagt fördjävligt! Men var stark, du kommer ta dig igenom det här varesig det blir ni eller ej. Sök stöd hos familj och nära vänner och ja, ni kanske ska fundera på att separera. I alla fall ett tag och se vad ni har varandra och få distans till problemet.

Jag hoppas och tror att du fixar det! Var stark, låt honom inte köra över dig. Tänk på vad DU vill och vad som är bäst för DIG. KRAM

• Anonym

Usch jag lider med dig!
    Jättesvårt att säga vad du ska göra, men parterapi låter väl som en bra idé. Men ta först reda på om han verkligen vill rädda ert förhållande. Även om det är svårt så är det bättre för dig att veta säkert från början.
    Sen ett litet råd som kanske inte är så lätt att följa... även om det är du som är ledsen och sårad nu (och med all rätt...) så tänk på att försöka vara positiv i ert förhållande. Om det bara är tårar, sorg, anklagelser och andra negativa känslor dagligen, så kan det vara ännu svårare för honom att hitta tillbaka till dig. Förstår du vad jag menar? Han har givetvis svikit dig och sårat dig, men tänk på att det är viktigt att du inte stöter bort honom i din sorg. Utan ta ett ordentligt snack med honom, fråga vad han vill, passa kanske på att påminna honom om alla positiva saker i ert förhållande, glada minnen och sånt... Och försök sen vara positiv och förstående. Jag vet att detta är jättejobbigt men det kommer förmodligen att vara väldigt svårt för honom att se en lycklig framtid tillsammans med dig just nu om du bara är ledsen hela tiden. Att hitta tillbaka till varandra kan inte bygga på att den ena är jätteledsen och den andre har dåligt samvete...
    Lycka till!

• Anonym (emi)
    Anonym skrev 2011-09-22 09:48:01 följande:
    Usch jag lider med dig!
    Jättesvårt att säga vad du ska göra, men parterapi låter väl som en bra idé. Men ta först reda på om han verkligen vill rädda ert förhållande. Även om det är svårt så är det bättre för dig att veta säkert från början.
    Sen ett litet råd som kanske inte är så lätt att följa... även om det är du som är ledsen och sårad nu (och med all rätt...) så tänk på att försöka vara positiv i ert förhållande. Om det bara är tårar, sorg, anklagelser och andra negativa känslor dagligen, så kan det vara ännu svårare för honom att hitta tillbaka till dig. Förstår du vad jag menar? Han har givetvis svikit dig och sårat dig, men tänk på att det är viktigt att du inte stöter bort honom i din sorg. Utan ta ett ordentligt snack med honom, fråga vad han vill, passa kanske på att påminna honom om alla positiva saker i ert förhållande, glada minnen och sånt... Och försök sen vara positiv och förstående. Jag vet att detta är jättejobbigt men det kommer förmodligen att vara väldigt svårt för honom att se en lycklig framtid tillsammans med dig just nu om du bara är ledsen hela tiden. Att hitta tillbaka till varandra kan inte bygga på att den ena är jätteledsen och den andre har dåligt samvete...
    Lycka till!
    Samtidigt måste hon se till att hon inte kan vara glad för hans skull, det är viktigt att tänka på sig själv i en sådan här situation. Personligen skulle jag aldrig acceptera att min partner träffar någon annan. Då är det bättre att vi separerar totalt, detta trots vi varit tillsammans i över 8 år redan. Och om vi skulle hitta tillbaka till varandra senare är det en annan sak. Men man kan bara inte acceptera att bli behandlad som skit och le igenom det hela. Man måste få tillåta sig att må skit och vara ledsen och jävligt arg.
  • Anonym (i chock)

Tack alla för era svar.

Åh, det bara maler i huvudet på mig. Vet varken ut eller in. Tack och lov att jag är ledig idag, barnen lämnade jag in på dagis. Fan, det skär i mitt hjärta när jag tänkte på dem! Helst av allt skulle jag bara vilja fixa det här nu på direkten men jag inser ju att det inte är möjligt....

• Anonym (XFru)

Been there done that,min man kom hem en dag o berättade att han va kär i en annan kvinna

Vi är skilda,jag är omgift och han är inte med kvinnan han blev/är kär i

• Anonym

Jag kan tyvärr bara ge dig tipset att bryta upp. Han kommer inte bättra sig. Och det krävs så fasansfullt mycket jobb för att reparera (om det ens går). Det är ett jobb som kommer bli ditt och det är svårt med två barn. Att lämna är också jobbigt men det kommer stärka dig och du kommer mår bra efteråt. Lycka till.

• Anonym (Och jag med)

Kan också bara ge dig rådet att ge upp... det kommer aldrig att bli som det var förut... min numera ex-man fick känslor för en av mina bästa kompisar och nu är vi skilda...

• Anonym

Han förstod var "kärlek" är. Låter som en klassisk förälskelse, hon är nog inte så toppen efter några år och sömnlösa bebisnätter. Det är ju dig han älskar, ni som delar kärlek på riktigt, även om passionen svalnat. Synd att vissa inte förstår det, utan letar passion och spänning, "kärlek" som oundvikligen svalnar.

Men tyvärr måste jag säga som de andra, jag tror lösning är svårt, han kommer förälska sig i andra, och du kommer må dåligt, inte få den uppskattning och bekräftelse som du förtjänar och behöver. Han kommer fatta efter förälskelsen lagt sig med den andra och du är borta för alltid, och ångra sig. Men det är nog enda sättet han kommer förstå vad du betyder, att det är för sent.

Ta hand om dig och tänk på vad du behöver och förtjänar, och låt honom inte köra med dig bara. Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig.

Kram {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (morr)

Hah!! Vilken fjant! "Nu vet jag hur kärlek känns", jo tjena. Jag tror att många säger liknande saker när de är i samma situation (varit i långt förhållande, blir förälskad i någon annan) för att dom inte minns hur det var när ni blev kära. Allt känns ju bara så romantiskt perfekt, SÅ RÄTT, när allt är "tråkigt", rutinmässigt hemma. Men wake up and smell the coffee, honey, det kommer att bli såhär oavsett vem du är med. Man måste vårda sin relation hela tiden, och att bli attraherad/förälskad i andra personer ..ja, sånt händer, men man ska ge fan i att ge efter för dom känslorna, tycker jag, det är svagt och respektlöst mot sin partner/sina barn.

När man lärt känna sin partner till fullo så finns det inget mer att utforska, man vet vad man får = tråkigt. Sen kanske partnern har varit dålig på att ge något av de grundläggande behoven som man behöver (alla har olika) för att känna sig älskade/uppskattade. Då kan det hända att en utomstående part besitter samma egenskaper, som man törstar så efter, och är duktig på att ge det, vad det än må vara. Sen finns det givetvis fall där det är helt rätt att lämna för någon annan, men då beror det ju snarare på att man lever i ett mycket dåligt förhållande bortom all räddning och att man varit för feg/egoistisk för att lämna innan man hade ena foten i ett nytt förhållande...

Nej, jag tror inte på "perfekt kärlek" á Hollywood. Någon får väldigt gärna prove me wrong här, har du ett perfekt förhållande utan mycket ansträngning där ni har varit ihop i 15+ år?
    Jag skrattar ihjäl mig åt vissa extremt naiva personer där dom brutit upp ut längre förhållanden för att hitta sin "själsfrände", nu har dom varit ihop i ett och ett halvt år och väntar första ungen/har precis gift sig och de är såå stolta, de har ju hittat sin The One. Kom tillbaka när ni varit ihop i ett decennium så ska vi se om ni fortfarande är lika förälskade och allt är lika rosenskimrande... (En förälskelse varar i regel aldrig mer än 2 år, sen är det poff, finito, enligt forskning - vilket jag litar mer på än randommuppar på Internet). Men den går dock att återuppliva, självklart, det är ju därför man jobbar på förhållandet.

Haha. Hälsningar, Cynisk.
    ;)

PS. Cyniska bittermongot lever i ett lyckligt förhållande sedan många år tillbaka (mer än ett och ett halvt;) )

Svar på tråden min sambo har träffat en annan