• Fidelis ad urnam

Kan man göra egna hål i nappen?

Sitter barnvakt åt min systerson på 1,5 år och fick inte med någon nappflaska.
    Han äter alltid lite välling när han ska sova och ja, det blir svårt utan nappflaska.
    Den nappflaska jag har är för riktigt små barn och har bara ett hål i sig, alltså funkar det inte med grövre välling som mannagrynsvälling.
    Kan man göra fler hål i den nappen? Går det? 

• Svar på tråden Kan man göra egna hål i nappen?
  • Emmeliina

Kan kan du ju men jag tror inte det är rekomenderat :) Kan du inte köpa en ny dinapp på nån mataffär nära dig? Dem brukar ju inte kosta mer än 40-50 spänn.

Nicole 110322 <3
  • Joddan

Jag gjorde det till min son. Tog en kniv och skar ett "streck" genom hålet eller ett "kryss". Så det är klart det går

• hymafr

Ta en liten fin sax, kanske en nagelsax, och klipp. (Bäst om det är en spetsig sax) Du sticker in spetsen på saxen i det befintliga hålet och gör ett litet klipp. Du behöver alltså inte göra ett större hål utan hålet blir automatiskt större när han trycker på nappen med sina läppar.
    Var bara försiktig så att hålet inte blir FÖR stort. 

• Pondus

Ta en liten nagelsax och gör försiktigt hålet större.
    Var medveten om att det kan bli en vällings explosion om hålet blir för stort.
    Nöden har ingen lag och jag har modifierat allt från blöjor till nappar... ;)

• Fidelis ad urnam

Tack för tips. Ska försöka mig på det. Har ju ingen direkt användning för nappflaskan som det är, brorsonen som är här är för stor och brorsonen som är minst är även han för stor för den nu. Så går den sönder är det ingen förlust.
    Fick inte med ngn vagn eller barnstol så jag kan inte ta mig till affären tyvärr.

• Cloudberry

Ja det är bara att göra ett litet jack med en kniv.

• IsDimma
    Fidelis ad urnam skrev 2011-09-22 11:09:53 följande:
    Tack för era tips, det funkade fint och han fick i sig mannagrynsvällingen utan problem. Somnade gjorde han dock inte
    Man kan inte få allt
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
Svar på tråden Kan man göra egna hål i nappen?