• Peak

Var hittar jag billigaste paketresan till New York?

Nån som är van att åka till USA och boka resor dit som kanske kan tipsa om var man bäst söker resor dit, flyg och hotell.
    Har inte planerat in när jag tänkt åka än så det kan ni också tipsa om.
    (Var tex i London i oktober, dagen efter vi kom dit började GAP sin stora höstrea med 50% i hela butiken så där hade man ju flyt Flört)

Självklart är alla tips välkomna! Har aldrig varit där!
    Men känner att jag vill bo bra så man kanske ska räkna med ca 15000:- för 2 personer eller? (Flyg+hotell)

• Svar på tråden Var hittar jag billigaste paketresan till New York?
  • Februariflickan

Bigtravel.se har bra flygbiljetter, hotels.com eller bokning brukar vi köra på när vi åker dit. Var i NY för ett år sen betalade ca 16000:- för boende och flyg för 2 personer, valde att bo utanför Manhattan i queens för det var billigare men hade grymt flyt för vi behövde bara gå 2 min till närmsta tunnelbana som var snabbtunnelbana in till Manhattan tog 10 min sen var du på Times square! Inne på Manhattan i de vanliga tunnelbanorna tog det längre tid mellan olika stopp, går att jämnföra med t ex svenska regionbussar och stadsbussar!

• 071001

Brooklyn är hippt också om ni vill bo på andra sidan bron och titta mot skylinen.
    Vi bodde snikigt på en tjejresa dit, Pennsyvania. Helt okej hotell, men inte fint på nåt vis. Bra läge intill Penn statíon, Macys, Empire.

• Peak

kollade lite olika datum, i nov kostade det ca 15.000 för 2 vuxna och i jan ca 12.000:- (samma hotell på båda och lika många nätter) Kollade bara 4 dagar - 3 nätter nu. Det har ju viss betydelse för priset Flört

Hur många dagar vill man ha på sig (ett par veckor i drömmen och en hel skottkärra att ösa pengar ur) men "räcker det" med 3 nätter eller hinner man inget då känner man?

• Red Velvet
    Peak skrev 2011-09-22 16:53:29 följande:
    kollade lite olika datum, i nov kostade det ca 15.000 för 2 vuxna och i jan ca 12.000:- (samma hotell på båda och lika många nätter) Kollade bara 4 dagar - 3 nätter nu. Det har ju viss betydelse för priset Flört

Hur många dagar vill man ha på sig (ett par veckor i drömmen och en hel skottkärra att ösa pengar ur) men "räcker det" med 3 nätter eller hinner man inget då känner man?
    Jag hade tyckt att tre dagar var alldeles för lite med tanke på restiden + allt som finns att se/göra. Men det är ju jag det. Minst 5 dagar, MINST.
  • Februariflickan

Vi var där i 2 veckor för 15000:- för två i flyg och boende men så bodde vi ju i queens... Minst 7 dagar behöver man nog för att hinna med allt

• Red Velvet
    Februariflickan skrev 2011-09-22 17:18:23 följande:
    Vi var där i 2 veckor för 15000:- för två i flyg och boende men så bodde vi ju i queens... Minst 7 dagar behöver man nog för att hinna med allt

Det beror ju helt på  vad man är ute efter kan jag tänka mig. För en del räcker inte ens sju dagar.

• sweetpea

Jag var där i en vecka första gången, en månad andra gången och nu till hösten blir det fem dagar. Du hinner inte allt på en kortare resa, men man får ju prioritera och göra det som känns viktigast. Man kan ju alltid åka tillbaka någon gång (som jag!).

• fröken skywalker

Tre nätter låter lite väl kort. Lite sliten är man (jag  iallafall) då man kommer fram. Vore jag som dig skulle jag åka minst fem nätter. Har du inte råd skulle jag vänta tills jag hade det.

Bor du utanför Manhattan så är det nog smart att se till att bo efter en tunnelbanelinje så du inte behöver flera timmar för transport varje dag. Vet att en del hotell vid flygplatserna erbjuder transport till Manhattan några gånger per dag, men i rusningstrafik en fredag kan det ta 1½ timme från Newark till tex Times Square..

• fröken skywalker

Glömde skriva:

Flyg: 8.500 för 1 person, SAS direktflyg. Går ju att hitta billigare.
    Hotell: 8.500 för ett dubbelrum i närheten av Grand Central. Hotel St Giles, The Court. Kanske inte passar två väninnor, då det var ett täcke (iallafall i vårt rum).

• karma 3

Vi bokade via Resia fick bra pris där + att vi fick extra rabatt då vi bokade vår resa tidigt.
    Vi reser nästa vecka ska flyga direkt bo mitt på Manhattan stanna borta i 7 dagar för detta betalade vi 12700kr/pers då inkl alla försäkringar + avbeställningsskydd

• Jooråsattsäga

kolla flygbiljetter på flygresor.se (som jämför massor av ställen samtidigt) kolla hotell på tripadvisor.com där får du både gästers betyg och topplistor, gästers bilder på rummen och kan kolla priser på flera hotellsiter samtidigt :)

Hoppas du hittar något bra!

Svar på tråden Var hittar jag billigaste paketresan till New York?