Jag förstår att det är frustrerande. Jag hade ingen aning om att hon hade en tumör innan hon föddes. Så det tog ca 1,5 vecka innan jag fick svar på vad det va för något.Hennes tumör satt mer på insidan mot bäcknet, endast en liten bit syntes utanpå. Hon opererades när hon va två veckor, operationen tog ca 3-5 timmar, det vart lite förseningar.
Efter operationen låg hon ett dygn i respirator på neo för att hålla koll på andningen.Vi låg kvar i ca 8 dagar.Operationen gick jätte bra, dom lyckades få bort allt. Första året gick vi på kontroll var 3dje månad. Då sövdes hon för röntgen. Andra året gick hon två gånger, alltså var 6 månad och nu behöver vi gå en gång om året men då är det endast ett blodprov dom tar för att hålla koll på att den inte kommer tillbaka. Provet dom tar heter alphapheto protein(stavning?) Ett ämne barn har i kroppen som ska sjunka, om tumören är tillbaka så höjs det.
Dom va också tvungen att ta bort svanskotan eftersom att den kunde påverka så att tumören kom tillbaka, men det har inte varit några som helst problem, har inte påverkat henne negativt på något sätt.Hon har varit tidig med allt. Enda problemet hon har är att rumpan är knölig efter operationen så hon får ont när vi åker bil länge men med en tjock kudde så går det ganska bra.
Det är bara fråga på, jag svarar på allt jag kan.