Blev utkickad från läkaren för att jag sa jag är rädd RÅD TACK!!
Idag skulle jag ta ut en glasbit jag har haft ca 2.5 månad i foten. Har väldigt ont och läkaren skulle ta ut den. När jag väl kommer dit så får jag reda på att jag ska få lokalbedövning dvs spruta under foten för att bedöva området, jag talar om för läkaren att jag är livrädd för sprutor och att jag behöver lite tid. Med att andas och förbreda mig, så när han första gången försöker sätta sprutan får jag panik och drar bort foten och säger Jag är jätte rädd, kan du tala om för mig vad du ska göra och hur. Då han inte alls har informerat mig om själva ingreppet. Så andra gången säger jag snaälla jag måste få ta några djupa andetag och börjar nästan gråta för jag är jätte rädd!. Han blir förbannad och säger Gå hem med dig! Gå här är det fritt med vård och ingen kan tvinga dig! Jag blir chokad över hans reaktion och han tackar undersköterskan för hjälp och bara går därifrån förbannad, Undersköterskan blir lika obekväm i situationen och förklarar att han har många andra patienter och att jag får återkomma när jag är redo!.
Får det verkligen gå till så här?? Han har verken tagit en rötgenprov för att se vart glasbiten sitter eller infektionsprover och dessutom så informerar han inte mig vad han ska göra. Istället blir han förbannad och kickar ut mig för att jag är väldigt sprut rädd.
Känner mig oehör förnedrad som patient och vet inte vad jag ska göra och har ont i foten :( Någon som kan råda mig vart jag ska gör nu??