• Anonym (kämpar emot)

Det här med att skära sig själv...

Åh vad jag kämpar emot!

Jag sitter här och är helt slut, saknar min man och känner sådan SORG över att vår vardag är som den är just nu och att vi båda är så trötta. Jag SAKNAR honom och OSS men när jag knappt själv orkar med mig hur kan jag förvänta mig av honom att orka?

-Jag har barn sedan innan och vårdnadstvisten har hållt på i snart 5 år
    -vi har fått lyckan att få 2 gemensamma barn...men bär med oss sorgen över de 6 missfallen vi fick på vägen
    -vår minsting är sjuk

det är nu flera år sedan jag skar mig senast och jag gav min man ett löfte om att inte skära mig igen, han blev så himla ledsen. Men jag måste erkänna att tankarna har driftat iväg lite och jag känner nästan en längtan efter att skära. Bara lite. Jag vet ju vilken ångest jag får efteråt, men samtidigt....det ger hjärnan en sådan semester när man gör det. Att inte bara ha diffust ont innombords utan känna smärtan på ett ställe det går att ta på, se vart det gör ont...

Jag vill inte, men snart vet jag banne mig inte hur jag ska avleda min hjärna längre för min förnuftiga sida vill inte (vill inte göra min man ledsen heller) men min känslomässiga sida, den är så förbannat trött, den längtar.

Vet inte vad jag vill med detta, kanske någon känner igen sig? Någon som har ett bra tips? Eller bara skriva av mig lite?

Jag är så jävla trött bara. Suck  

• Svar på tråden Det här med att skära sig själv...
  • Anonym

Är i ungefär samma sits. Har haft sån jävla ångest sen i går eftermiddag. Vet inte vad jag gör snart. Allt känns skit och jag vill bara dö. Var ett tag sen jag skar mig nu. Tyvärr tycker jag det blir bättre när jag har skurit mig, som om värsta av ångesten släpper. Är 30 år och har 2 barn, är vuxen och skäms över mitt tänkande. Dessutom är det så misslyckande att sitta där hos terapeuten och berätta vad jag gjort. Fast samtidigt känns det som om när jag har skurit mig tas mitt mående på allvar, då syns det hur illa jag mår. Jag gick och la mig tidigt igår på sömntabletter för att inte göra något dumt, blir nog samma idag. Har fått rådet att vänta ut ångesten , men den tar aldrig slut. Har inget råd att ge dig, men du är inte ensam

• Isalel

Prata med någon om din önskan du har just nu, försök forma ord för hur du mår!
    Vet själv att det är tungt att " tynga andra" med sitt mående, men jag vet också att mins nära och kära hellre känner liten klump i magen över hur jag mår än att dom har en enorm klump över att man skär sig!

Om det behövs, sjukskriv dig en vecka eller två!

Hoppas den minsta kryar på sig och att tvisten löser sig!!

• Verra88

Jag känner med dig, jag vet hur det är att skära sig. jag har dock inte gjort det på 4 år men skulle inte tveka idag...

• Anonym (My)

Det är ju inte direkt så att världen går under för att man skär sig. Jag undrar om inte mycket skärande faktiskt skulle kunna undvikas om det inte gjordes så "stort".
    Faktum är att det finns betydligt värre saker att göra.

Sett ur den synvinkeln brukar jag inse hur barnsligt det är och låta bli.
    Det spelar inte så stor roll vad du gör.

• Verra88
    Anonym (My) skrev 2011-09-22 16:02:27 följande:
    Det är ju inte direkt så att världen går under för att man skär sig. Jag undrar om inte mycket skärande faktiskt skulle kunna undvikas om det inte gjordes så "stort".
    Faktum är att det finns betydligt värre saker att göra.

Sett ur den synvinkeln brukar jag inse hur barnsligt det är och låta bli.
    Det spelar inte så stor roll vad du gör.
    Sant.. Men jag stör mig på att nära och kära och omgivning bryr sig :(
  • Anonym (My)
    Verra88 skrev 2011-09-22 16:06:19 följande:
    Sant.. Men jag stör mig på att nära och kära och omgivning bryr sig :(
    De bryr sig om det för att det är en enkel sak att bry sig om. Det är svårare att ta hand om det svarta innuti.
  • Isalel

My; fast självskadebeteende är ju en riskfaktor för betydligt värre handlingar och är väl knappast en metod att föredra framför ett icke skadande av sig själv!?

• Anonym (My)
    Isalel skrev 2011-09-22 16:28:55 följande:
    My; fast självskadebeteende är ju en riskfaktor för betydligt värre handlingar och är väl knappast en metod att föredra framför ett icke skadande av sig själv!?
    Jag tycker ärligt talat att det är lite skitsamma. Att hindra självskadebeteenden av det slaget känns mest som att gå på symptomen och strunta i skälen.
  • Isalel

Men handlingen leder ju inte till någon lösning av problemet ändå? Ångesten kvarstår ju?

• Anonym (My)
    Isalel skrev 2011-09-22 16:49:37 följande:
    Men handlingen leder ju inte till någon lösning av problemet ändå? Ångesten kvarstår ju?
    Faktum är att de flesta verkar uppleva en lättnad i ångesten när de skär sig.
Svar på tråden Det här med att skära sig själv...