• Elisa

Släktträd i boken "Mitt första år". Någon som vet hur man skriver?!?

Har skrivit under året som gått om Angelicas utveckling m.m. i hennes bok: "Mitt första år". Har kommit till sidan där släktträdet finns. Jag blir inte klok på det. Hur har ni skrivit? För att förtydliga mig så börjar det med en ruta, tar för givet att angelicas namn skrivs in där. Men sedan uppstår problemet, det är två rutor på vänster sida och två på höger, så fortsätter sedan trädet.
    Behöver hjälp!!!

• Svar på tråden Släktträd i boken "Mitt första år". Någon som vet hur man skriver?!?
  • Meli

Jag har inte samma bok....men de rutorna "två på varje sida", är de i linje med Angelicarutan? I så fall är det nog plats för eventuella syskon. Ovanför henne bör det ju bara finnas två rutor, en för mamma och en för pappa...

Kram

• Elisa

Nej, det börjar med en ruta. Sedan kommer det rutor ovanför, två på vänster och två på höger...

• Meli

Då kan jag inte hjälpa dig, låter ju jätte konstigt......Fråga i affären om du har vägarna förbi, de borde ju fått den frågan tidigare....
    kram

• Li73

Max släktträd ser ut så här
    Översta rutan Max
    nedan 1 ruta på varje sida ev syskon
    nedan 2 rutor vänster Mamma och höger Pappa
    Nedan 4 rutor till vänster Mormor och morfar till höger farmor och farfar

• Elisa

Ingen som har boken "mitt första år"? I den börjar släktträdet med en ruta (Angelica) sedan på raden ovanför kommer 4 rutor: två till vänster och två till höger. Någon som kan hjälpa mig?????????????????

• Bennie

Är det inte _era_ respektive syskon som ska stå där...? hur ser linjerna, rutorna ut "ovanför" de 4 du nämnt i texten?

• Jardine

Jag har den boken men fattar inte heller hur man ska skriva...

• Elisa

Bennie: Rutorna ovanför är i samma antal. två till vänster och två till höger, så fortsätter det.
    Jardine: Visst är det tråkigt för man vill ju så gärna skriva in släkten.

Någon som har lösningen på problemet???????????????

• Ylva 80

Kanske skriva mamma till höger och pappa till vänster . Kanske är de väldigt moderna av sig och räknar med att föräldrarna separerar och skaffar nya...... Nej jag vet verkligen inte

• Bennie

Elisa: Jag tänker så här: Först barnet, sen föräldrar ev syskon, sen morföräldrar och ev syskon resp. farföräldrar och ev syskon.

• Jardine

Ylva 80
    Det kan nog stämma det du skrev.

• Elisa

Jag har löst det så här:

Skrev först Angelicas namn.
    På de fyra rutorna ovanför skrev jag dit mig och makens namn i varsin ruta och så våra syskon i rutorna längst ut.
    I rutorna ovanför skrev jag morfar & mormor samt farfar & farmor.
    Sedan har jag delat på rutorna så att jag fått med morfars föräldrar, mormors föräldrar osv.
    I rutorna ovanför kommer föräldrarna till dem.
    Har ni hängt med

• Elisa

*Flyttar upp*
    Det är nog inte bara jag som haft problem med släktträdet i boken "Mitt första år". Så därför vill jag delge er hur jag skrev (se inlägget ovan).

Svar på tråden Släktträd i boken "Mitt första år". Någon som vet hur man skriver?!?