• elinos

Kontrollera äkthet på en märkesväska?

Hellu.

Kan till en början berätta att jag inte visste vad jag skulle posta detta inlägg så det får duga här. Jag köpte för någon månad sedan en märkesväska med äkthetsintyg och sånt där kontrollnummer och så var det lite mer som kom med. Men jag vet inte om det egentligen är äkta. Googlar man på hur man ser om den är äkta så ska min väska vara äkta men samtidigt så vet jag att många kopior är så bra gjorda att man knappt ser någon skillnad. Det som jag har och gå på är ett kontrollnr. Vart kan man kolla upp och se att nummret/väskan inte är fejk?

mvh

• Svar på tråden Kontrollera äkthet på en märkesväska?
  • puss

gå till en återförsäljare och fråga.

Ät min sidfot
  • elinos
    puss skrev 2011-09-22 15:03:32 följande:
    gå till en återförsäljare och fråga.
    Fast problemet är att detta är en chanel och de har inga butiker i Sverige.
  • puss
    elinos skrev 2011-09-22 15:05:26 följande:
    Fast problemet är att detta är en chanel och de har inga butiker i Sverige.
    åhå. ja, inte vet jag då. lycka till iaf.
    Ät min sidfot
  • TEDDEN

Maila bilder på din väska till Chanel. Du hjälper mer än gärna till med denna typ av uppgifter eftersom de vill få ett stopp på fake-industrin. 

Hur mycket saker får du med? Kvitton, bilder etc. Om du vill kan jag titta på den per mail. Har några st hemma..

• elinos
    TEDDEN skrev 2011-09-22 15:23:10 följande:
    Förresten;

mypoupette.com

kan analsyera din väska och ge dig ett 100%-igt svar. 
    hej!

Måste ladda min kamera så ja kan inte skicka bilder just nu. jag gick in på sidan men fattar inte ett skit där:S Vart finns mejladressen om man vill kontakta dom om man nu vill veta äktheten?
  • TEDDEN

images @ mypoupette.com

Men maila dem och hör dig för vad de vill veta om just din väska för att säkerställa äktheten. Många Chanel-väskor är gjorda i olika länder, ex vissa vintage är olika varann trots samma modell beroende på tillverkningsort.

Vilken modell tittar du på? 

• elinos
    TEDDEN skrev 2011-09-22 17:28:28 följande:

images @ mypoupette.com

Men maila dem och hör dig för vad de vill veta om just din väska för att säkerställa äktheten. Många Chanel-väskor är gjorda i olika länder, ex vissa vintage är olika varann trots samma modell beroende på tillverkningsort.

Vilken modell tittar du på? 

det är en quiltad chanel 2.55
  • anneh
    elinos skrev 2011-09-22 17:41:33 följande:
    det är en quiltad chanel 2.55
    Vad betalade du för den?
  • elinos
    anneh skrev 2011-09-22 17:44:51 följande:
    Vad betalade du för den?
    3500
  • anneh
    elinos skrev 2011-09-22 17:50:29 följande:
    3500
    Då är den nog fake. Jag sålde min begagnad och fick 10.000 för den.
  • TEDDEN
    elinos skrev 2011-09-22 17:50:29 följande:
    3500
    Hur gammal är den? Vart köpte du den? 

Osannolikt enligt mig att säljaren skulle släppa den till det priset, den kostar runt 20´ i butik och begagnad runt 10-12´ beroende på slitage. Tyvärr tror jag också att den är fake. 

Svar på tråden Kontrollera äkthet på en märkesväska?