• AnneZandy

Crocus Linköping

Jag var på mitt RUL i dag och ville så gärna veta könet. Men hon sa att hon inte tittar på det så fick inte feta.. 
    Men jag vill så gärna veta så nu har jag bokat tid på Crocus i Lingköping. Någon som har gjort där? Är dom duktiga? Trevliga?  

• Svar på tråden Crocus Linköping
  • grubbelidubb

Vi har gjort med båda våra barn och Selbing är helt suverän! Han är trevlig och extremt kunnig och hans maskin är av helt annan kaliber än den på sjukhuset så jag kan verkligen rekommendera att gå dit även om det inte är för att titta på könet. Man får massor bilder och filmer på bebisen också.

Han är extremt säker på det han gör och berättar inte könet om han inte är säker, då får man komma tillbaka tills hand blir säker. Med vårt andra barn var han inte helt hundra så då fick vi gå tillbaka veckan efter och då kunde han se, vi fick även se själva i 3D så det rådde inte någon tvivel:D.

LYcka till med graviditeten!

• Meus Veritas

Vi var hos selbing o han är toppen! Värt vareda krona! Han går egenom hela bebisen o kollar allt o visar. Sen får man bilder och film med sig hem. Nästa graviditet blir det han igen

• AnneZandy

Jag gör ett vanligt ultraljud. Får man bilder och film då med. Känns som jag har gjort ett bra val av att boka där. Hoppas dock att han ser det tydligt för jag åker från jkpg och vill inte åka upp igen. Vill göra 3D men känner att det blir mycket pengar med bensin också. Får man betala extra för bilder och film?
    Är i V.19+5 så hoppas skatt visar allt! Nu längtar jag så mycket!

• Amye

Konstigt att hon inte sa på rul, vi gjorde ul på ryhov i juli och då var det inga problem att få veta könet! Även jag har varit hos dr selbing förra graviditeten och gjorde köns ul och han är helt fantastisk

• AnneZandy

Ja verkligen! Men jag tror det beror helt och hållet på vem man får. Tycker det ska vara lika för alla :(

• jeji

Får jag fråga vad det kostar att göra det?
    Funderar på att göra det också... :)

• AnneZandy

Vanligt ultraljud 900:- med 3D 1500:-

• AnneZandy

Någon som vet om man får ta med sig barn in på ultraljudet?

• Kampan

Jag har gjort hos Selbing 2 ggr. Både med barn nr 1 och barn nr 2.Med barn nr 2 hittade han ett "fel" som dom missade på kub och rul. Detta räddade ev livet på mitt barn då han antagligen kommit ännu mer prematurt än vad han gjorde (v.34+1) och inte hade haft samma förutsättningar med beredskapen som fanns nu.Selbing ordnade med remiss så vi fick göra extra UL på US i Linköping där dom hitatde ett kongenitalt diafragmabråck. Min son mår helt bra idag!

• AnneZandy

Vad skönt att höra. Vilken tur i oturen ni hade.

Svar på tråden Crocus Linköping