Personligt brev, hjälp!
Någon som har lust att titta på mitt och ge mig feedback??
Skulle bli så glad för all hjälp jag kan få. Och jag är beredd på konstruktiv kritik. Vill öka chanserna till jobb om det är möjligt!
Som en smart person tipsade om så lägger jag ut brevet här! Tack för era synpunkter hittills!
Hej!
Mitt namn är *** och jag söker jobbet eftersom jag älskar att arbeta med människor. Jag brinner för att hjälpa de som har det svårare i samhället och vill arbeta för att alla ska ha det så bra som de förtjänar att ha det. Just barn och unga är en grupp i samhället som ligger mig varmt om hjärtat då det är svårt för dem att ha en egen röst. Men jag vill arbeta för att alla ska kunna få sin röst hört och få den hjälp de behöver.
Jag har en examen i Socialpsykologi som jag läste på Högskolan i **. Programmet är en grundläggande högskoleutbildning som leder till en filosofie kandidatexamen och jag kan nu titulera mig socialpsykolog eller beteendevetare. Socialpsykologi handlar om att förstå vad som händer när människor möter varandra i olika sociala sammanhang, hur vi påverkas av andra och av samhället och hur vi själva påverkar andra. Jag har alltså kunskap om hur människan reagerar och påverkas i grupper, hur välbefinnandet kan ökas och hur man utvecklas i sammanhang. Min utbildning är även unik i sitt slag då vi blir utbildade socialpsykologiska rådgivare. Att hjälpa team att nå sin fulla potential är något jag kan göra.
Under utbildningen så har jag även läst 30hp psykologi och 7.5hp psykoanalys.
Jag skrev min min kandidatuppsats (c-uppsats) om **** Genom alla intervjuer och de dagar jag tillbringade med behandlare har jag kommit i kontakt med, och har viss kunskap om, metoder och liknande som de använder sig utav där. ASI, MI (vilket vi även läste en delkurs om i Socialpsykologi) och CRA är några av dem. Mitt arbete gjorde det klart för mig att jag vill arbeta med att hjälpa de som har svårt att hjälpa sig själva. Jag fick upp ögonen för hur det kan se ut i samhället och jag vet att min empati stärktes samtidigt som mina fördomar minskade.
Genom mitt arbete inom hemtjänsten har jag fått en arbetserfarenhet som är ovärderlig. Jag har nu fått en större insikt i hur det går till i sociala yrken där människor förlitar sig på ens hjälp, empati, hänsyn och diskretion.
Jag har även dokumentationsvana då arbetet kräver det.
Mina styrkor ligger i att jag är ordningssam, jag är en bra lyssnare, kan arbeta bra för mig själv men passar även bra in i grupper, är flexibel, positiv och jag skulle beskriva mig själv som lugn och behaglig. Jag är extremt tålmodig och har ett lugnt temperament vilket är några av mina bästa egenskaper. Jag passar bra där struktur finns och jag är bra på detaljer och kommer alltid i tid!
Jag har fått höra att jag ger ett lugn och en behaglig känsla i grupper och att lyssna och reflektera är en styrka hos mig.
Jag hoppas att mitt brev fångat ert intresse och att vi kan träffas för ett personligt samtal.
Med vänliga hälsningar ***