• Nokin

PoP skaloverall eller vinteroverall?

Har köpt en skaloverall från PoP till treåriga dottern. Funderar nu på om den blir för kall i vinter, bor i Nyköping och senaste vintrarna har ju varit riktigt kalla. Man kan ju ha extra fleeceställ under eller ull underställ då kanske det räcker. Eller ska man ta den tjockare overallen från PoP på en gång? Någon som har erfarenhet av PoP. Var har haft andra märken förut men tänkte nu prova någon av PoPs overaller.

• Svar på tråden PoP skaloverall eller vinteroverall?
  • Vickan I

Skaloverallen är ju gjord för att ha "lager på lager" under. Skalet är ju endast ett regn -och vindskydd då. På förskola där kläder ska av och på mkt skulle jag ta en vinteroverall istället.

• ako75

Jag tycker skaloverall är på tok för kallt om det är mer än ett par minusgrader, och då har jag ändå en unge som är varm av sig. Man kan ju inte klä på hur många lager som helst under overallen, och själv tycker jag definitivt att  skaljacka och fleecetröja är för kallt i vinterväder! Fleece och skal har vår son när det är kanske runt 0-10 grader plus.

Skalkläder är toppen höst och vår, men inte i -10 grader.

• Konvaljen

Vi bor också i Nyköping och skaloverall skulle jag aldrig ha till ett så stort barn. Det är alldeles för kallt på vintern och känns bökigt nu, bättre med skalbyxor och jacka.
    Förra vintern hade dottern Pops vinteroverall med fleeceställ under, hon hade frusit hur mycket som helst med bara skaloverall.

• Tinnys

Jag har skalkläder nu till mina barn på dagis, när det blir lite kallare runt 0-10 grader åker fleecestället på under skalkläderna, men i vinter är en vinteroverall ett måste.

• 4småhjärtan

Jag hade skaloverallen till min minsta förra året men då var hon ett år och satt i åkpåse när det var riktigt kallt... vilket det var förra vintern vissa dagar.
    Jag tyckte den var toppen då man kunde ha den en längre period och ibland tog jag på ett extra tunt fleece ställ under men när det var riktigt kallt så tyckte jag nog inte att det räckte riktigt ändå.
    I år när hon kommer vara i snön mer så blir det en vanlig overall!

• 4småhjärtan

Med skaloverall så menar jag den som man kan knäppa av och på en fleece inuti oxå!

• Nokin

hon har ju skalbyxer och jacka nu, alltså inte fleecefodrade då som skaloverallen är. de rekomenderade ändå skaloverallen pop affären, hmmm.... måste nog fundera vidare men det låter på er som om den varma är bättre då. tack för svar!

• Anne69

Vi har alltid haft en vinteroverall också. Skaloverall/byxa+jacka har vi höst och vår. Om hon går på dagis ska hon troligtvis ta på o av sig själv, och det är svårt att ta på så många lager själv när man är liten.

Svar på tråden PoP skaloverall eller vinteroverall?