• ewis1

Tacksam för tips på tilltugg till förfest!

Ska ha en enkel förfest och tänkte bjuda på vitt vin alt ljust öl, philadelphiaoströra med lök och röd rom och salta kex och något mer enkelt. Vad kan man hitta på för nåt gott? Vi blir bara tre, fyra stycken och det är som sagt förfest, vi ska på en stor kräftskiva senare.

• Svar på tråden Tacksam för tips på tilltugg till förfest!
  • Frontline

Chips, ostbågar, jordnötter funkar väl bra...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • ewis1
    Frontline skrev 2011-09-22 19:33:14 följande:
    Chips, ostbågar, jordnötter funkar väl bra...
    Ja det gör det väl men jag tänkte göra något annat fast enkelt....vet ju inte riktigt vad bara....
  • Linda1976

baconlindade dadlar
    oliver
    crostini med en röra på finhackat stekt bacon/lök, majo och lite chili
    västerbottenost-kuber med en bit inlagt fikon på. 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Ann Lee

Det låter väl jättegott, några goda ostar till också kanske

Andra förslag:
    Paprika stavar med fetostdipp (smula ett paket fetaost, späd ut med creme fraiche, krydda med timjan och olivolja)
    Tina smördegsplattor, skär de i små fyrkanter, pudra på t.ex. Pastakrydda och strö på riven ost, grädda i ugnen!
    Pestofyllda champinjonhattar, gratineras i ugn.

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Frontline

Fast ska man iväg på en stor kräftskiva lite senare så skulle ju inte jag vilja sitta och stoppa i mig en massa annat gott innan.
    Vet inte hur ni äter på en kräftskiva men vi brukar ha en hel del mat...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • smöla

kommer inte på vad det heter nu men iallafall.
    Lägg tortilla i torr stekpanna lägg på tacosås samt ost och en tortilla uppå
    vänd och skär i tårtbitar.

tunnbröd med smör, hamburgerkött, pepparotvisp samt gurkstavar, rulla och skär i bitar

färsk ananas , oliver, rökt skinka, kex med tapenade,

räkrulle i långpanna, ngn slags smörig smet stekt som en rulltårta, fylls sen när den är kall med räkröra. 

• Ann Lee
    smöla skrev 2011-09-22 23:14:22 följande:
    kommer inte på vad det heter nu men iallafall.
    Lägg tortilla i torr stekpanna lägg på tacosås samt ost och en tortilla uppå
    vänd och skär i tårtbitar.

tunnbröd med smör, hamburgerkött, pepparotvisp samt gurkstavar, rulla och skär i bitar

färsk ananas , oliver, rökt skinka, kex med tapenade,

räkrulle i långpanna, ngn slags smörig smet stekt som en rulltårta, fylls sen när den är kall med räkröra. 
    quesadillas?
    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • ewis1

Tack för alla goda tips. Det blev oströra med kex och Filoncini och så gjorde jag parmesanchips. Det blev mycket gott och lite lagom till ett glas vitt innan vi åkte till festen Glad

• Hedebris

har du ngn som går på lchf över eller iof alla kan tycka om detta snacks:

6äggvitor vispade
    en bit västerbottenost riven
    2tsk sambal oelek
    lite salt och peppar.

forma som små bollar. Sen häll i fritös eller kastrull med olja i några sekunder.

blir underbart gott :D

• smöla
    Hedebris skrev 2011-09-25 13:00:33 följande:
    har du ngn som går på lchf över eller iof alla kan tycka om detta snacks:

6äggvitor vispade
    en bit västerbottenost riven
    2tsk sambal oelek
    lite salt och peppar.

forma som små bollar. Sen häll i fritös eller kastrull med olja i några sekunder.

blir underbart gott :D
    det lät gott! Jag är jätteförtjust i de friterade ostbollarna på mc donaldsGlad
Svar på tråden Tacksam för tips på tilltugg till förfest!