• Anonym (igen)

Vad gör jag för fel?????

jag blir snart desperat!!

vanguin verkar inte funka för mig
    jag kreverar snart

jag har fått tillbaka masken IGEN!

• Svar på tråden Vad gör jag för fel?????
  • Anonym

Är det dem röda tabletterna?
    Var jättenoga med hygien o byt sängkkläder ofta ofta!

Vet tyvärr inte så mkt mer.

Men lycka till o hoppas dem försvinner!

• Nyfiken gul

tar du kuren som du ska göra?

glöm inte heller att det är superduperviktigt med god hygien vid mask.

ren disktrasa
    alltid rena skärbrädor mellan sakerna man ska skära
    alltid tvätta händerna efter toabesök
    byta trosor varje dag
    inte stoppa händerna i munnen
    ät alltid genomstekt mat
    alla i familjen ska behandlas med maskmedel även om bara 1 är drabbad
    se till att husdjur är avmaskade
    tvätta alltid händer efter kontakt med husdjur
    använd inte samma handukar som andra familjemedlemmar, ha en varsin

• Anonym (igen)

jag har tvättat, jag har städat jag har gjort allt
    tom min sambo har behandlats

jag blir desperat snart

• Anonym (varit där)

Hej jätte viktigt att ta nya tabletter efter 2 veckor även om man inte har några "maskar" kvar, för det tar ca 2 veckor för äggen att kläckas....
    Själv fick jag äta 2 kurer innan dom försvann och efter man tagit först dosen så lever dom kvar något dygn, kommer ihåg att jag ringde till sjukvårdsupplysningen och frågade varför dom ej dog, men det tar några dagar fick jag till svar, tänkt på att klippa ner naglar och tvätta händerna ofta och vädra sängkläder dagligen.
    Lycka till
    Kram

• Nyfiken gul

från fass:

Hur verkar Vanquin ?
    Vanquin innehåller ett rött färgämne, pyrvin, som har specifik effekt mot springmask.
    Springmask är vanlig främst i barnfamiljer och sprids ofta till samtliga familjemedlemmar. Den lägger tusentals mikroskopiska ägg utanför tarmöppningen, vilket framkallar klåda. Äggen sprids från människa till människa genom kontakt med smittade föremål eller damm. De kan hålla sig vid liv under 2-3 veckor i t ex bostaden (kläder, mattor, damm) och i husdjurens päls. Äggen följer med inandningsluften in i näsan och munnen och kommer till magen när man sväljer. Från magen kommer äggen till tarmen, där de snabbt utvecklas till nya maskar.

Den verksamma substansen i Vanquin, pyrvin, dödar springmasken och dess larv och avbryter därmed produktionen av de smittsamma äggen. De ägg som redan producerats påverkas inte av pyrvin. För att undvika fortsatt smittspridning rekommenderas att alla i familjen behandlas samtidigt, och att samtliga familjemedlemmar upprepar behandlingen efter 2-3 veckor.

Förutom behandling med Vanquin är en noggrann hygien mycket viktig för ett lyckat resultat

• Anonym (igen)

puh har gjort allt de där
    tog kuren efter 2 veckor igen

ska jag äta ännu en kur eller vad ska jag göra?
    de är inte första gången de kommer tillbaka

jag känner mej rent ut sagt ÄCKLIG och vidrig!!

• Lizza

ååååhhhh stackars dig!! jag har verkligen fobi för sånt hära!!

• Nyfiken gul

mer från fass:

Förutom behandling med Vanquin är det viktigt att man är extra noggrann med hygienen. Du bör därför följa hygienråden nedan:

1. Tvätta stjärten och angränsande hudområden dagligen med tvål och vatten.
    2. Tvätta händerna ofta. Håll naglarna korta och rena.
    3. Sov i pyjamas eller åtsittande byxor. Byt underkläder och pyjamas dagligen.
    4. Byt och tvätta sängkläderna ofta. Använda kläder bör tvättas samma dag de bytes.
    5. Badkar, badrumsgolv och toalettstol avtvättas dagligen.
    6. Vid klåda kan eventuellt springmasken avlägsnas med öronpinne eller dylikt. Masken gömmer sig gärna i vecken vid tarmöppningen. Tvätta noga efteråt.
    7. Husdjur drabbas ej av springmask, men maskägg kan finnas i pälsen. Tvätta därför hundar och katter oftare än vanligt.

• Anonym (igen)

nyfiken gul
    jag har tvättat
    jag har städat
    jag har tvättat rumpan
    jag har gjort allt känns de som men ändå kommer SKITEN tillbaka!

• Anonym (varit där)

Har du tagit tillräckligt många tabletter? Ja jag skulle ta en ny kur eller ring VC där du kan få Vermox utskrivet på recept

Svar på tråden Vad gör jag för fel?????