• Snow

Skriva min årsinkomst igen?

Jag är gravid och har varit sjukskriven en del under den, då fick jag skriva ner min årsinkomst osv osv. Dom fastställde sedan min årsinkomst.

Har du ansökt om graviditetspenning då det står att jag skall fylla i min årsinkomst men den har jag ju redan skrivit in? Både jag och min arbetsgivare skulle skriva i.

Sen har jag fått brev angående föräldrarpenning, där står det redan ifyllt den årsikomst dom fastställt sen jag var sjukskriven.

Måste jag skriva skriva om och måste min arbetsgivare fylla i dom papprerna om årsinkomst igen angående GP?

Hoppas någon förstår mig :)

• Svar på tråden Skriva min årsinkomst igen?
  • Myra2012

Blir svårt för oss på FL att svara på den frågan så jag tycker att du ska ringa och fråga! Kundcenter har öppet imorgon kl: 15.00 - 21.00 Glad

• Billabong

Jag förstår inte alls, varför ska din årsinkomst bli lägre pga sjukskrivning? Misstänker att ni gjort fel och uppgett för låg inkomst till Fk om ni räknat ner din inkomst pga sjukskrivningen... Det är s.a.s. den FÖRVÄNTADE årsinkomsten som är grunden, inte vad du får i reella pengar beroende på VAB/föräldraledighet eller sjukskrivning.

Svar på tråden Skriva min årsinkomst igen?