Sgi efter jobb i Danmark.
Hej.
När jag 2007 började jobba i Danmark fick jag veta att jag skulle bli utskriven från fk i Sverige och de sa då även till mig att om jag skulle sluta arbeta i Danmark och tex vara föräldraledig så kunde min inkomst i Danmark ligga som grund för en sgi.
Nu när jag mailat fk får jag svaret att så inte är fallet, och det känns ju lite snopet.
Reglerna har kanske ändrats sen jag fick det svaret, eller så fick jag ett felaktigt svar. kan ju absolut vara så.
Finns där några undantag alls?
Jag slutade min anställning i Danmark i Augusti förra året och har varit arbetssökande med a-kassa och nu aktivitetsstöd.
Jag har läst på fks hemsida att a-kassan inte påverkar sgi, finns där något som gör det? Aktivitetsstödet? Anställningen i Danmark ändå?
Nu är det ju mer än ett år sedan jag avslutade min anställning i Danmark så jag är medveten om att det kan vara för lång tid som gått, men att det inte alls skulle kunna påverka min sgi känns ju sådär.
Logiskt på ett sätt kanske, men snopet eftersom jag fått veta annat när jag började jobba i Danmark.
Tack på förhand!