Betyg/ omdöme från fd. arbetsgivare
Jag har sedan en tid tillbaka slutat mitt gamla jobb och påbörjat ett nytt. Jag har varit i kontakt med min gamla arbetsgivare flera gånger och bett om ett betyg/ omdöme. Först ringde jag, och blev lovad att det skulle komma på posten några dagar senare. Dagarna gick och inget betyg kom.. Efter ett par veckor mailade jag en påminnelse, fick inget svar. Väntade ändå ett par dagar för jag vet att min chef kan vara dålig att svara på mail. Det kom inget betyg den här gången heller. Jag har sedan dess hunnit maila två gånger till och ringt ytterligare en gång, men det händer inget.
Vad ska jag göra för att få mitt betyg? Jag VET att jag var omtyckt på arbetsplatsen och jag VET att jag gjorde ett riktigt bra jobb! Det enda jag vill är att ha det på papper så att jag kan använda mig av det när jag söker nya jobb.
Detta arbete jag har idag är jag inte så intresserad av att stanna kvar vid, utan söker mig redan härifrån. Därför känner jag mig också lite stressad över att få ett betyg. Jag har frågat om jag får använda h*n som referens och det var inga problem. Men varför upplever jag det som att de försöker undvika att skriva ett betyg?