Anonym skrev 2011-09-23 11:55:05 följande:
Vi letade efter min sambos pappa som vi inte visste var han var begraven. Pratade med skattemyndigheterna först och förklarade situationen att vi ville veta var han låg begraven, fick då person numret från dom. Om du vet vilken ort han är född i eller kommun kan man få information från kommunhuset eller pastorsexpedition. Dom var snälla nog och ringa runt till när liggande orter och deras expeditioner och fick då namnet på kyrkan. Där fanns ingen sten men otroligt nog var kyrkvaktmästaren ute och han frågade om vi letade efter något. Sa som det var och helt otroligt nog så hade denna karl känt min sambos pappa och visade graven.
Det kan ta tid men ge dig inte och lycka till
"sånt där händer jämt på mitt jobb..."
Till TS: Det KAN hända att han är gravsatt i minneslund. Det är en kollektiv, anonym begravningsform där exakt plats inte märks ut. Det sitter inga namn på de gravsatta MEN: Pastorsexp har namnen på alla gravsatta i sin gravbok och de kan svara på om han är gravsatt i grav (nr o exakt placering) el i lund (namn o datum osv) Vissa pastorsexp har felaktigt sagt att vi lämnar inte ut namnen, pga sekretess, det är fel, det är en offentlig handling, vänd dig till Stifttsjusristen, finns i alla stift.... däremot får de inte sätta ut en offentlig skylt med namnen på.